Longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kessylover

Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 20:01

Hallo,

ik heb sind de zomer een verzorgpony, maar
ik ben der achtergekomen dat hij niet kan longeren. :)
Steeds als ik naar het midden loop komt hij achter me aan,
en van de zweep word hij ook niet opgewonden. :P

Weet iemand hoe ik hem het kan leren?

mvn

Re: Longeren ~

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:20

mijn tip vraag iemand om logeerles!

midgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:23

Denk dat jij het moet leren,
Dus idd neem les in hoe je een paard longeert,
Dat heeft met de juiste houding en positie te maken en jij moet niet naar het midden lopen maar het paard moet bij jou weg gestuurd worden.

astrea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 21:35

Ze vraagt om praktische tips toch. Natuurlijk is het beter om een aantal longeer lessen te volgen maar dat is niet voor iedereen mogelijk. ;(
Begin met het vertrouwt maken met de zweep.
Ga ook longeren in het begin met z'n tweeën, 1 in het midden en de ander begeleid de pony met de rondjes jij geeft de commando's vanuit het midden (daar kun je al heel vroeg mee beginnen) de zweep heb je wel bij je maar hoeft weinig te doen in het begin.
Langzaam aan gaat de begeleiding een stapje terug, en neem jij het vanuit het midden helemaal over.
Besef je goed dat dit niet in 1 week klaar is, hoe meer tijd je besteed aan de basis hoe meer plezier je hebt uiteindelijk.
Succes hoop dat je hier iets mee kunt.

kessylover

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-02-11 23:06

astrea schreef:
Ze vraagt om praktische tips toch. Natuurlijk is het beter om een aantal longeer lessen te volgen maar dat is niet voor iedereen mogelijk. ;(
Begin met het vertrouwt maken met de zweep.
Ga ook longeren in het begin met z'n tweeën, 1 in het midden en de ander begeleid de pony met de rondjes jij geeft de commando's vanuit het midden (daar kun je al heel vroeg mee beginnen) de zweep heb je wel bij je maar hoeft weinig te doen in het begin.
Langzaam aan gaat de begeleiding een stapje terug, en neem jij het vanuit het midden helemaal over.
Besef je goed dat dit niet in 1 week klaar is, hoe meer tijd je besteed aan de basis hoe meer plezier je hebt uiteindelijk.
Succes hoop dat je hier iets mee kunt.

kijk hier heb ik teminste wat aan ;)
dankjee

Lottexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-11 23:28

Maar als nog moet je het wel kunnen dat is wel handig. Lukt het bij andere paarden wel of heb je het niet eerder gedaan? Want dan kan je beter iemand vragen die jou helpt ermee.

_Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:55

kan hij het niet?
of kan jij het niet?

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:55

RT-->GVL

3uitenbeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 13:03

Eigenlijk doet je pony iets heel goed: Volgen...
Voor het longeren is het belangrijk dat jij in het midden staat met je pony bij je en dat ie van daaruit leert weg te stappen. (Tenminste, zo verwacht ik het van mijn paard omdat ik ook wil dat ie bij me komt).
Belangrijk is je houding; zorg voor een driehoek waarvan jij het midden bent je armen zijn 'de benen' van de driehoek, daarnaast is het belangrijk dat je met je lichaam achter de schouder van de pony blijft zodat er altijd naar voren wordt gedreven dmv je arm en zweep.
De zweep zou alleen een verlengstuk van je arm moeten zijn en is niet persé bedoelt om mee te slaan of te jagen.
Ja, het is nog een hele kunst...