scheef op het blok staan.. tips?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

delana_

scheef op het blok staan.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 20:27

Hallo,

ik heb een probleempje namenlijk dat mijn verzorgpony's vaak scheef op het blok gaan staan als ik ze dit vraag.
bijvoorbeeld hun rechterbeen helemaal links op het blok, ja dan past die andere er niet naast. :=
of ze weet niet waar het blok staat als ik bijvoorbeeld links van het blok sta, vroeger stond ik altijd rechts.
hier heb ik al wel aan gewerkt door steeds een stukje meer naar links te gaan staan en zodra ze dit doorhad afwisselend rechts links en er achter. :D
hebben jullie tips?

alvast heel erg bedankt! ;)

Xx Romy

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 20:31

Ben je er al lang mee bezig?
In het begin is het normaal dat ze er nog niet echt in het midden gaan staan.
Wat voor blok heb je?
Hoe heb je het geleerd door middel van jambette of er gewoon op gevraagt?

delana_

Re: scheef op het blok staan.. tips?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 20:37

Bertha kon het al toen ik met haar ging VD'en toen denk ik een halfjaartje maar niet zo heel vaak oefene nu ongeveer 1x per week oefenen een paar maanden.
onyx kan het nog niet zo heel lang ongeveer 2 maanden 1x per week (daarvoor al 2x eerder)

ik gebruik een specikuip met een boomstronk er onder!

Eknowledge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 00:09

En is hij stabiel genoeg?
Je kan ook zo een blok aankopen, maar dat kost wel veel :)
Haar goed begeleiden en met de minste goede stap belonen. Vraag haar er ook van verschillende plaatsen op, ik ging vaak schuins voor mijn blok staan. In het begin en soms nog, gaat hij scheef staan. Moet hij er weer af zonder beloning en dan er weer terug tegoei op.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-11 20:41

Heb pas een nieuw blok en nu ook dit probleem. Heb ik ervoor nooit gehad maar de dingen die ik toen gebruikte waren ook een stuk breder. Vandaag ging hij heel prachtig met z'n rechterbeen helemaal links op het blok staan, lekker handig :+ Maar ik heb het idee dat dit probleem wel vanzelf opgelost gaat worden, hij snapt wat de bedoeling is maar vind het momenteel allemaal nog wat moeilijk, blijven oefenen en hij zal wel leren waar hij z'n voetjes moet neerzetten ;)

delana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-11 20:57

ja is erg stabiel nog nooid omgevallen en pony's willen graag op het randje staan soms xD

misschien wil ik er ook wel een gaan kopen van de zomer maar daar heb ik nu even geen zin voor die 1x in de week
ik probeer ze er ook zo snelmogelijk af te krijgen als ze verkeerd staan anders vallen ze miss. en dan idd nog een x proberen ;)

moet ik dan gaan belonen voor 1 been er op?
als die recht staat ... ?

Xx

delana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 11:13

nog iemand..?

Xx

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:06

Ik ga dit topic ook even volgen. mijn pony heeft hier ook last van. ook vaak kijkt hij niet eens waar het blok staat en dan loopt hij gewoon over het blok heen.
ik ben wel benieuwd hoe je dit kunt oplossen...

delana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 18:20

@ rosa_emmelie :
miss kan je je blok bedeken met een felgekeurt antislipmatje ofzo dat ze het beter zien...

dat heb ik eerst ook gedaan,
maar de pony's maakte er een spelletje van hoe ze het matje van het blok af konder krijgen :')
dit werkt bij mij uit ervaring dus niet voor het scheef er op gaan staan maar wel voor duidelijk heid hoe ver het blok van ze af staat ;)

maar nu weer wel ff met matje want ponylief krijgt waarschijnlijk weer ijzers!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:25

Ja gewoon niet belonen als ze 'slordig' op het blok staan.
Even weer achteruit eraf zetten en weer opnieuw proberen.
Probeer ze er ook goed recht voor te zetten, dat scheelt ook al de helft!

Succes! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:31

En als ze dan hun interesse verliezen als ze niet beloond worden? Pony heeft dan na een paar keer zoiets van "bekijk het maar, ik doe wel niks meer .. " .. Probeer hem dan altijd weer te motiveren door even iets makkelijks te vragen (z'n favoriete kunstje) en dan te belonen, maar dat helpt ook niet erg hard ... Laatste keer veel met de handtarget gespeeld, dat kreeg ie ineens door dus verplaatste ik mij en vroeg hem te komen (hand aanraken) en dan belonen en dan weer verder .. Maar het was niet erg succesvol allemaal :+

delana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 18:37

@ bojangles bedankt ik ga het proberen!

@ [***] bij mijn vp's zal dat niet zo'n probleem zijn want ze vinden beide ht blok heel leuk en doen het ook soms als ik het niet vraag xD maar als ze gewoon los staan :P en tussendoor vraag ik idd gewoon flemen jambette of kusje ofzo ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:39

Mijn pony vond dat ook, behalve mijn nieuwe blok, daar vind ie geen bal aan :+
Weet niet wat het is ... Ik denk een combinatie van de hoogte en de breedte, vooral dat laatste .. Hij is gewend om veel plaats te hebben voor z'n voeten (had bv. een houten pallet, is heel breed) en dat heeft hij nu minder. Wel nog plaats genoeg hoor, maar hij zet z'n voet dan zo lomp neer dat de andere er gewoon niet bijpast :+ En als het dan een paar keer niet lukt vind ie er niks meer aan :')

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:40

[***] schreef:
En als ze dan hun interesse verliezen als ze niet beloond worden? Pony heeft dan na een paar keer zoiets van "bekijk het maar, ik doe wel niks meer .. " .. Probeer hem dan altijd weer te motiveren door even iets makkelijks te vragen (z'n favoriete kunstje) en dan te belonen, maar dat helpt ook niet erg hard ... Laatste keer veel met de handtarget gespeeld, dat kreeg ie ineens door dus verplaatste ik mij en vroeg hem te komen (hand aanraken) en dan belonen en dan weer verder .. Maar het was niet erg succesvol allemaal :+

Ja daar moet je een balans in zien te vinden dan, dat is soms het moeilijkst bij clickertraining! :D
Je moet ook niet te gauw weer 'toegeven' en een makkelijk iets aanbieden, want dat onthouden ze ook wel. En dan denken ze 'Heeee' train-de-trainer, zo slim zijn ze wel :D
Heb geduld en ga liever een stapje terug in de oefening waarmee je bezig bent, dan dat je overstapt naar een andere oefening.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:49

:j Net zoals ik dacht dus: poon is mij aan het trainen :+
Vanaf de 16e krijg ik les, dus ik doe nu even niks meer VD-achtigs en dan gaan we samen (hopelijk) goed aan de slag ;) Heb nu het idee dat ik een beetje vastzit zeg maar en doordat ik hem niet genoeg kan uitdagen omdat ik niet weet hoe en wat (hij heeft geen simpel karakter dus ik heb heel erg schrik om hem verkeerde dingen te leren, waarschijnlijk geheel onterecht, maarja, als je ermee zit.. dus vandaar de les ;) ) en dat hij iets heeft van: pfff, ok, dit vind ik maar niks meer ...

Maar komt volgens mij wel goed, binnenkort staat ie te pronken op het blok :Y)

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 18:51

Ja het is een moeilijk punt hoor wat je beschrijft, daarom moet je daar ook een balans in vinden. Waar beloon ik wel voor en waar niet meer, wat negeer ik en wat niet en hoe hou ik mijn paard gemotiveerd :D

Maar fijn dat je les krijgt en het komt vanzelf wel goed :D

delana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-02-11 17:34

bedankt voor de tips!
ga waarschijnlijk morge weer oefenen! :D

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-11 21:31

delana_ schreef:
@ rosa_emmelie :
miss kan je je blok bedeken met een felgekeurt antislipmatje ofzo dat ze het beter zien...

dat heb ik eerst ook gedaan,
maar de pony's maakte er een spelletje van hoe ze het matje van het blok af konder krijgen :')
dit werkt bij mij uit ervaring dus niet voor het scheef er op gaan staan maar wel voor duidelijk heid hoe ver het blok van ze af staat ;)

maar nu weer wel ff met matje want ponylief krijgt waarschijnlijk weer ijzers!

dat is een goed idee! waar haal je zo'n matje vandaan als ik vragen mag?

delana_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-11 08:30

ik haar ze bij de maskramer ;) gewoon een dun antislip matje beetje dubbelvouwen (is 30 bij 150 cm) en dan op je blok!

kan wel dat je pony het eerst beetje vreemd vind maar dat went wel!

rosa_emmelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-11 12:20

ok super bedankt!

Uska

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-11 17:05

Misschien een groter blok?
Dan glijdt hij er ook niet zo snel af.