Hoeveel keer per week longeren met pessoa?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ka_tje

Hoeveel keer per week longeren met pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 12:20

Zoals de titel dus zegt, vraag ik mij af hoeveel keer je maximaal mag longeren met de pessoa per week. Dinsdag heb ik mijn paardje voor het eerst gelongeerd met pessoa en dit pakte ze goed op! nu ben ik vandaag erg moe (ivm examens) maar wil haar vanavond toch graag werken. Is het verandwoord om terug met de pessoa te longeren? ik zou in totaal ongeveer een kwartiertje longeren met de pessoa (nadat ze lekker is uitgeraasd). of zou dit te zwaar kunnen zijn voor mijn paard! ik neem nog geen galop mee in het werk.

Ik wil mijn paard absoluut niet overzetten, daarom vraag ik het eerst even.

M__

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:22

Hangt ervanaf hoeveel je paardje gewoon is :)
2x per week longeren met de pessoa kan makkelijk hoor!
Met de examens is mijn paard soms wel 3x per week gelongeerd
Straks laatste examen en dan eindelijk terug serieus trainen :D

renskje

Re: Hoeveel keer per week longeren met pessoa?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:26

ik gebruik de pessoa ook regelmatig!
zolang je de training aan de pessoa niet te lang maakt, ik doe meestal max. 20 heel soms 30 min.
en je paardje zelf wel al een goede conditie heeft kan het best!
soms werkt mijn paard de hele week aan de pessoa, 2 dagen werk, 1 dag rust, 3 dagen werk, 1dag rust, etc..
soms even zo door trainen werkt hier erg goed!!

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 12:31

oh dan longeer ik haar vanavond gewoon :) ze werkt normaal 3 tot 4 keer per week.
veel succes met je examen :-D heb straks ook mijn laatste!

Willempie_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-11 12:32

ik gebruik hem zelf ong. 1 tot 2x per week en dan idd wat renskje zegt ong. 20 minuutjes maar zorg alleen wel dr voor dat het longeeren het niet over gaat nemen met rijden want hij moet het uiteindelijk ook met rijden goed doen en niet alleen met longeren , blijft een hulpmiddel om het rijden te verbeteren.

Ka_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-02-11 12:36

Willempie_T schreef:
ik gebruik hem zelf ong. 1 tot 2x per week en dan idd wat renskje zegt ong. 20 minuutjes maar zorg alleen wel dr voor dat het longeeren het niet over gaat nemen met rijden want hij moet het uiteindelijk ook met rijden goed doen en niet alleen met longeren , blijft een hulpmiddel om het rijden te verbeteren.

bedankt voor je reactie! zal er op zeker op letten :) vandaag gewoon te moe om te rijden!