Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
kimmie88 schreef:Uhmm sterk zijn?
Nee even serieus.
Misschien is het toch voor het begin even handig een om stuk af te zetten. Dan kan ze niet anders dan op dat stuk blijven. Dit wil niet zeggen dat ze evengoed alle kanten op kan gaan scheuren en gek doen, maar dan is de kans groter dat je haar vast houdt en niet zelf door de bak heen gaat.
Gaat dat een tijd goed, kan je het afgezette stuk iets uitbreidde, maar nog niet meteen de hele bak.
Iedere keer een stukje erbij pakken.
Wat ook erg belangrijk is, beloon haar voor iedere stap die ze zet. Prijs haar helemaal de hemel in.
En laat 1x duidelijk merken wanneer ze toch de bak doorgaat met joui, dat jij daar niet van gediend bent.
Maar voornamelijk belonen, belonen en nog meer belonen
Succes
GPxxxhartje schreef:Mijn verzorghaflinger trekt bij het longeren het longeertouw uit mijn handen en racet dan op eigen houtje de bak door.
Voorheen liep hij netjes en is er een tijd niets aan de hand geweest volgens de eigenaar. Sinds een tijdje heb ik dus bovenstaand probleem met haar. De eerste rondje loopt ze netjes. Ik probeer er variatie voor haar in te houden door veel tempo wisselingen te maken (stap / draf / galop). Maar elke keer naar een paar rondjes geeft ze er de brui aan en smeert ze hem.
Er is een vermoede dat ze ooit opgejaagd is tijdens het longeren. Ik longeer haar daarom nooit met longeerzweep. Wel heb ik een rijzweepje in mijn hand om de hulp duidelijker te kunnen geven. Ze wordt momenteel gelongeert aan het hoofdstel (met dubbelgebroken bit), zonder bijzetteugels. Een longeercirkel is geen optie, die is er namelijk niet. We kunnen een stukje van de bak afzetten, maar eigenlijk wil ik haar gewoon trainen bij me te blijven. Iemand suggesties?