Hoe longeren met dit paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

NeverGiveUp

Hoe longeren met dit paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 19:34

Hoihoi,

ik heb sinds een maand mijn paard en ben hem een beetje aan het leren kennen.
Ik ben vooral met grondwerk bezig, ook wel rijden nu, maar ik wil hem nu ook echt gaan trainen aan de longe.
Ik zie alleen door het bomen het bos niet meer, ik heb een longeersingel, lijn en zweep, ik weet de basis van hoe het moet.
De osteopaat heeft mij geadviseerd om te longeren met elastiekjes, om zijn rug en nek spieren op te rekken geloof ik,
hij is namelijk erg snel gespannen, heel gevoelig, hij drukt zijn rug weg en hoofd omhoog, ik voel steeds meer kleine stukjes ontspanning, ik heb hem net dus hij moet vooral wennen en mij gaan vertrouwen. (hij is heel ruw gereden, er zit ook tuigerbloed in, dus dat merk je ook! Hij is ook aardig scheef)

Hij zet ook totaal zijn achterhand er niet onder, hij is meer in de krul gereden en niet van achter naar voren, en daarom dacht ik, kan ik niet beter met een pessoa gaan longeren? Dan kan ik hem nageeflijk gaan longeren maar dan vanuit de achterhand...

Wat denken jullie? Ik ben niet van plan het allemaal zelf te gaan doen, ik ga goeie hulp zoeken maar ik wil graag jullie adviezen hebben!

Groetjes Jessie

Dilan1993

Re: Hoe longeren met dit paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 23:09

je kunt een katoenen longeerhulp proberen (zie www.ej.nl ) Volgens mij zorgt dat ervoor dat ze laag gaan lopen en meer ontspannen.

Maar een pessoa helpt er toch ook aan mee dat de achterhand geactiveerd wordt??

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 00:09

Ja dat zeg ik, is het niet slim om een pessoa te kopen om zijn achterhand te activeren :P
Ik zal even kijken naar dat katoenen!

silfie35

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 00:15

Passoa is een goede optie!

Reuzeconsequent! Wil hij voor omhoog, krijgt hij achter meer druk dus zal hij voor weer naar beneden gaan!

Veel succes!

NeverGiveUp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 00:23

Super, ik zag op die site van dilan een mooie, maar kan hij wel omlaag gaan als zijn spieren daar zegmaar niet opgerekt genoeg voor zijn (weet nieteens zeker of dat wel zo is hoor)

Die pessoa kost darar 45 euro, maar wat koop je dan? alleen die touwen enzo? niet die singel toch?