juiste hulpteugel

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_KellyAV

juiste hulpteugel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-11 17:14

ik ben opzoek naar de juiste hulpteugel.
Mijn paard heeft veel spieren aan de onderkant van de hals maar dit moet aan de bovenkant komen. Nou is hij best wel lastig nagevelijk te krijgen al gaat het nu wel echt super goed. Ik krijg het steeds meer in het gebied van lang en laag en dan loopt hij super! Hij is ook een ietsie overbouwd valt niet echt op maar hierdoor valt hij wel sneller op de voorhand dus ook moet hij meer over de achterhand lopen.

even int kort: in zoek dus een hulpteugel waarbij hij nagevelijk (lang en laag) loopt en zijn achterhand er beter onder komt.

ik zat zelf al te denken aan een pessoa?

Donna89

Re: juiste hulpteugel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:19

ik zou zeker de pessoa willen adviseren. Heb ik bij mijn merrie gebruikt om de achterhand sterker te maken en je kunt hem dan ook lang en laag instellen.
heb ik hele goede resultaten mee gekregen. ze heeft nu én een gespierde kont, én een mooie hals gekregen.
zal wel voor de afwisseling eens in de paar x met wat anders longeren. kijken of je paard uit zichzelf al anders gaat lopen. Kon ik bij die van mij heel goed zien, na een paar x pessoa liep ze aan de bijzet ook fantastisch!

chrisje_83

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:24

Dan is een Pessoa teugel een goed hulpmiddel. Maar ook longeren met dubbele lijnen is een ontzettend goede methode!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 17:29

De pessoa teugel is dan inderdaad een fijne hulp teugel, maar laat wel eerst even iemand helpen die hem al langer gebruikt en weet hoe strak hij moet.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-11 08:21

Oke dan zal ik een pessoa aan gaan schaffen.
Dubbele lijnen lijt me ook wel wat alleen heb ik geen idee hoe dat moet en wie me er bij kan helpen

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:30

Een pessoa werkt wel, mits je hem niet te strak, en niet te laag zet.
Je paard is al overbouwd en als je hem dan teveel naar beneden dwingt gaat het zn doel voorbij, hij gaat dan nog meer op de voorhand lopen ;)

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-11 08:36

een pessoa is een goede optie,
maar dan heb je niet zelf contact met het paard en reageer je trager op de dingen die hij doet.
een dubbele longe werkt hetzelfde, maar dit heb je wel in de hand en kun je ook sneller op hem reageren :))