Nu heb ik het nog af en toe geprobeerd en was ik ook begonnen met het leren flemen. Ondertussen kom ik alleen wel een probleempje tegen. Als ik al wat langer bezig ben wordt ze over enthousiast en gaat ze op eens alles door elkaar doen en daarna probeert ze ergens biks of wat ik dan mee heb te vinden en snapt er dan ook niks van als ze niets krijgt. Terwijl het natuurlijk gewoon de bedoeling is dat als ik een commando geef dat zij dat kunstje doet en niet gelijk hebberig op zoek gaat naar eten of 3 dingen door elkaar gaat doen door haar enthousiasme. Nu heb ik wel eens vaker wat gelezen over de clicker en heb ik besloten dat ik toch ook wel wil proberen of dit iets voor ons is zodat ze goed begrijpt wanneer ze wel of niet een beloning krijgt en daardoor misschien ook wel wat beter naar de commando's gaat luisteren omdat ze anders natuurlijk niets krijgt.
Nu is mijn vraag, hoe kan ik haar het beste aanleren dat als ik de clicker gebruik dat ze dan een beloning krijgt en als ik hem niet gebruik dat ze dan niets krijgt? Ik vraag dit vooral omdat ik al eerder bezig ben geweest met vrijheidsdressuur en ik niet zo goed weet hoe ik ineens die verandering dan aan kan brengen. Zijn jullie het gewoon onder de training gaan doen of op een andere manier begonnen?