Leren longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xReetch

Leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 19:40

Heey,
ik ben de laatste tijd steeds meer info aan het opzoeken voor paarden enzo. ik heb zelf geen paard en ik ga van de zomer waarschijnlijk lessen.
het leek me ook leuk om een keer te kijken voor een verzorgpaardje omdat ik aardig wat info weet en wel wat ervaring heb in verzorgen.
maar veel mensen vragen voor een verzorgpaard soms ook om te longeren, ik zou dit graag willen leren, kan iemand ongeveer uitleggen hoe je moet longeren? :')

Ilsiie

Re: Leren longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:54

Ik kan je een tip geven: zoek iemand in de buurt (manege/pensionstal oid, misschien een bokker uit de buurt?) bij wie je mee kan en mag kijken en misschien ook zelf mag doen, met uitleg van iemand die er ervaring mee heeft.
Daar leer je meer van dan dat het zo opgeschreven wordt!

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-11 20:00

Ilsiie schreef:
Ik kan je een tip geven: zoek iemand in de buurt (manege/pensionstal oid, misschien een bokker uit de buurt?) bij wie je mee kan en mag kijken en misschien ook zelf mag doen, met uitleg van iemand die er ervaring mee heeft.
Daar leer je meer van dan dat het zo opgeschreven wordt!

ja dat is waar :P
ik heb nog een vriendin (laatste tijd niet super veel contact mee) die ook een eigen paard heeft, eerst volgende keer dat ik haar zie vraag ik denk gewoon of ik wereens mee kan naar de manege en of ze me dan kan laten zien hoe je een paard longeert :D

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:03

Longeren; Ga ns kijken bij de manege en kijk hoe ze dat doen. Wees duidelijk en praat ook duidelijk. Zonder zweep is als je rechts gaat met longeren je rechterhand met het touw dat aan het bit zit en je linkerhand met de rest van het touw. (hoop dat het een beetje duidelijk is)

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:09

Ik zou gewoon eerlijk zeggen tegen diegene bij wie je gaat kijken om het paard te verzorgen. Als jij openstaat om te leren dan zou ik daar als eigenaar alleen maar blij mee zijn en je eerlijkheid waarderen. Stuk beter dan zeggen dat je kunt longeren omdat je het op Bokt gelezen hebt. ;)

Wel is jezelf verder verdiepen altijd interessant. :)

orlys_dream

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 23:20

Ik wilde ook leren longeren en zo heb gewoon gevraagd of ik mag tijdens de les (prive les) longeren ipv erop zitten. Mijn juf vond het leuk dat ik het wilde leren en na een les of 4 was ik redelijk goed in de basis dingen. De eerste keer dat ik ging alleen longeren was ze erbij om te zien hoe het ging, maar ik kan het nu zelf. Ik gebruik nog geen pessoa en werk nog niet met dubbele lijnen, maar gewoon longeren met singel en bijzet lukt me wel. Succes!

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-11 08:53

Mijn plan is nu zo'n beetje om ook een beetje op de manege te kijken naar het longeren en een keer aan mijn vriendin vragen of ze het me wilt leren.
als ik voor een verzorgpony ga zoeken zoek ik zowieso ook een lief paardje en een eigenaar die me nog wat dingetjes kan leren :)