Pretty op het blok!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Is het de goede manier van aanleren?

Ja
11 (47%)
Nee ik zou het anders doen (reactie)
9 (39%)
Geen idee
3 (13%)

Totaal aantal stemmen: 23

Anoniem

Pretty op het blok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:50

Hoihoi!
Sinds gisteren staat [naam] ook op het blok.
We hebben hiervoor een stevige strobaal gezocht.
We zette haar ervoor en V. (vriendin) hield haar losjes vast bij het touw.
Ik pakte haar 1e voorbeen en zette dit op de baal, en tikte zacht tegen het andere zodra het er op stond.
Ze ging er toen vrijwillig opstaan en keek trots, echt geweldig om te zien

Stemmen jullie ook even op de poll?
(foto's komen binnenkort ook nog hoor!!!)

Captain

Re: Pretty op het blok!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:51

De pol is een beetje overbodig. Leuk dat ze het kan, ben benieuwd naar de foto's! :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 16:58

Haha ja maar wou het toch even weten omdat ik nu nog niet zo ver ben, en als ik het nu verkeerd aanleer kan ik misschien nog switchen van manier.
Als ik verder ben kan dit niet meer!
Bedankt voor je reactie ;)

melaniemagic

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 17:01

Ik weet niet hoe stevig die strobaal is maar het kan een beetje gevaarlijk zijn...
Foto´s zouden idd leuk zijn <3

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 19:45

ik heb ook weleens gezien dat mensen dit doen met een stuk boomstronk, dit lijkt me wat steviger maar ik weet natuurlijk niet of jij daar aan komen...

ievema

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-11 20:45

Weetje, xReetch dat wist ik toch allang

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 09:44

Op zich geen verkeerde manier, maar ik zou zelf gaan voor je paard zelf laten ontdekken dat het zijn voeten op het blok kan zetten. Dus aan het begin al belonen als ze er tegenaan schopt of zoiets. Dat is omdat ik soms beelden zie waarbij het been wordt vastgepakt en op het blok gezet, terwijl het paard er niet echt uitziet alsof het dit als positief ervaart. Een trots paard wat zelf ontdekt dat hij op het blok kan staan vind ik leuker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-11 15:59

Nee ik kan jammergenoeg niet aan een boomstronk komen,, en dat is ook vaak al te hoog voor [naam] van 94 cm :P
Morgen ga ik er weer heen en zal ik mijn fotocamera meenemen om jullie te laten zien wat wij zoal doen.

Indra_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 14:18

Ik heb het ook zo gedaan! nu wild Ilora bijna niet meer van het blok af hihi := Kom ik aan gefietst, staat mevrouw lekker op het blok haha. een stroobaal moet wel klein zijn voor een shet. Ilora komt altijd vrij moeilijk op een strobaal, voor haar heb ik een mooie boomstronk die m'n opa voor me heeft gemaakt :D

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-11 19:28

Voor een kleintje kan een strobaal prima, alleen wel oppassen dat ze niet achter de touwtjes blijven haken of er door zakken. Dus wel een stevige baal nemen :)

lottex

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-11 17:17

Of een strobaal een goed idee is, weet ik niet. maar je manier van aanleren is wel goed :))

gewoon rustig voor het blok zetten, even laten kijken, eerste beentje zelf erop zetten & 2e been aantiken, zodat hij het er zelf opzet :j

zolang je niet begint te trekken en boos wordt omdat hij niet op het blok durft te gaan, je aanpast aan het niveau van je paard (geduld xd) lukt het wel hoor 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-11 15:29

Als de strobaal goed stevig en vast ligt, zal er geen probleem zijn!
maar je kunt beter iets stevigers pakken waarvan je zeker weet dat het niet gaat kantelen!

vooral voor de eerste keer.