Voetballen met het paard.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

StillAngel

Voetballen met het paard.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:43

Ooit wil ik nog eens gaan voetballen met het paard, naja bij wijze van spreke dan, gewoon een grote bal neerleggen zodat hij er mee kan spelen.

Maar waar zijn die dingen te koop? En kun je ook een gewone yogabal gebruiken of moet het van een speciaal soort materiaal zijn? ;)

xnien_

Re: Voetballen met het paard.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:43

ik lees ook even mee :)

paardemaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:44

wij gebruiken gewoon zo'n yogabal,, ik weet niet of ze ook speciaal bestaan voor paarden,

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:46

hafjelinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:47

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-11 19:51

Bedankt voor de reacties al, maar je kunt dus een gewone fitness/yoga bal gebruiken die ook voor mensen worden gebruikt? Heb zelf namelijk al zo'n grote bal maar ik wist dus niet of het ook geschikt was voor paarden?

iklieftponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 19:53

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 20:01

StillAngel schreef:
Bedankt voor de reacties al, maar je kunt dus een gewone fitness/yoga bal gebruiken die ook voor mensen worden gebruikt? Heb zelf namelijk al zo'n grote bal maar ik wist dus niet of het ook geschikt was voor paarden?

Volgens mij wel ... Ik ben momenteel ook aan het kijken en ik zag er bv. 1 op EquiPlay en daarna 1 in een sportwinkel (dus voor mensen) en volgens mij was dat gewoon dezelfde foto dus dezelfde bal ... Vind het ergens wel raar, aangezien die op Equiplay bijna dubbel zo duur is .. misschien dat er toch verschil in zit? Maar wat het verschil is heeft nog niemand mij vertelt/kunnen vertellen :+

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:17

Ik denk dat het verschil is dat een bal voor mensen waarschijnlijk zo'n 120 kg zal kunnen hebben en een bal voor paarden meerdere honderden kilo's. Maar als je een paard hebt wat niet op de bal gaat hangen, zal er geen groot verschil zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:27

Ik ben volgende foto's tegengekomen, de ene bal zou voor paarden zijn, de andere voor mensen ...

Afbeelding

Afbeelding

Ik kan niet zeggen dat ik verschil zie ... terwijl als dat zo is van die kilo's (wat ik me wel kan voorstellen) lijkt het mij dat het er wel (iets) anders zou uitzien?

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:28

De ballen van Equiplay en paardnatuurlijk zijn super!

Met kleinere ballen zou ik erg oppassen. Bij een te kleine bal kan een paard makkelijk met z'n voorbeen op de bal stappen en daardoor lelijk vallen.
Voor een shetje is zo'n kleine bal misschien nog te doen, maar voor grotere pony's en paarden heb je echt een grotere bal nodig om veilig te kunnen voetballen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:31

Weet niet of je met die opmerking mijn foto's toevallig bedoelt, maar het is niet omdat de foto kleiner is dat de bal ook kleiner is, die hebben dezelfde doorsnede ;) (als het niet op mij bedoelt was, sorry, maar het kwam precies zo over :P)

Ashley5

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:34

Wij hebben ook een tijdje een yogabal gehad. Die is best wel snel kapot gegaan (oke, niet door de paarden :P) doordat de stalkat z'n nagels erin had gezet. Maar ik merkte sowieso wel al dat het materiaal van de yogabal wel dunner is dan een speciale bal voor paarden.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:34

Bij de Aldi hebben ze fitnessballen te koop staat in de nieuwe folder. De grootste zijn bijna 1m doorsnee. Hoog genoeg om mee te oefenen. Kun je eerst eens op een goedkope manier kijken of je paard het wel leuk vind ;)
De grote ballen van Paardnatuurlijk of Equiplay zijn ook een echte aanrader. Zelf hebben we bij ons op stal de grote bal met hoes, errug leuk speelgoed :D

Castellon

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-11 23:37

[***] schreef:
Weet niet of je met die opmerking mijn foto's toevallig bedoelt, maar het is niet omdat de foto kleiner is dat de bal ook kleiner is, die hebben dezelfde doorsnede ;) (als het niet op mij bedoelt was, sorry, maar het kwam precies zo over :P)

oh nee, was zeker niet direct naar jou bedoelt! Meer in het algemeen, omdat de 'mensenballen' toch vaak kleiner zijn dan de paardenballen (en goedkoper, dus heel verleidelijk)
Ik zie idd ook geen verschil tussen de ballen op jou foto's (zelfde foto zelfs volgens mij)

xDeems

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 21:02

perry heeft ze ook

NoekAa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-11 23:32

Ik had er een van 3 euro van de Action, was een prima ding. Ze konden er tegen schoppen, half op gaan staan (gewoon niet helemaal oppompen) Was met een stoffen hoes eromheen, hij is nu helaas niet meer want hij is lekgegaan. Maar ik ga nu regelmatig even checken of ze hem weer hebben want de paardjes vonden hem wel errug leuk.

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 11:57

ik heb een yogabal die extra dik is, heerlijk ding, heb hem net in de auto gelegd om zo te gaan voetballen met m'n paardje :j

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:12

Ik heb gewoon bij de sport winkel een Pilatusbal gekocht, 9 ,95 euro :)
Afbeelding

Afbeelding

Suusje1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:22

De mensen ballen zijn inderdaad vaak wat dunner en kunnen klappen i.p.v. scheuren als ze kapot gaan waardoor de paarden dus kunnen schikken.
Ach om eens te proberen kan zo'n goedkope bal best een keer.

Die van mijn vind z'n (echte paarden) bal in ieder geval erg leuk!
Afbeelding

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:24

Je hebt speciale ballen voor paarden, die zijn hartsikke duur en die was zo kapot!!!

Als je even google-ed op fitnessball dan vindt je een heleboel websites die ze aanbieden.
Ik heb er laatst een besteld van 95cm doorsnee voor 20euro
Er zijn ook kleinere te koop bij de kruidvat voor 7,50!!

Dus even goed rondzoeken!

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 12:25

Ligt er aan hoe groot je paard /pony is.
Een yoga bal kun je ook gebruiken maar hier stappen ze wel snel over zeker in draf of galop en ze kunnen er ook sneller op gaan staan is mijn ervaring.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:16

Ik heb een pony van 1.45 m die van niks snel onder de indruk is .. Dus als ik een bal van 95 cm zou kopen zit ik wel safe denk ik, en moest het ding knappen (ik weet nog niet eens of ie er wel zo zot mee gaat doen dat dit kan gebeuren :+ ) dan zal hij eens raar kijken en kijken of er niks eetbaars in/onder ligt denk ik zo :')

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:48

Nou mijn pony van 1,25 kreeg het in ieder geval voor elkaar om op/over de yoga ballen van de kruidvat te stappen.
Moet ik wel zeggen dat ik ook echt in galop er achter aan ging want mijn pony kan heeeel goed voetballen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-11 18:50

Ik heb trouwens zelf geen voetbalplannen, maar hoop dat mijn pony er toch wel zelf iets mee wil doen :+ Dus het is meer om mee te spelen, niet om echt achteraan te gaan rennen onder het zadel ofzo ;)