Gezocht: buikspieroefeningen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Gezocht: buikspieroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:32

Omdat pony nogal aan de gevulde kant is (niet vet, want manenkam etc. zijn nog gewoon soepel en hij wordt niet gehinderd in z'n bewegingen, tenzij door z'n goesting :P ) en die vulling zich vooral in de buikstreek lijkt te situeren (net zoals bij baasje :+ ) vroeg ik me af of er geen oefeningen waren waarmee je specifiek de buikspieren traint. Oefeningen tijdens het grondwerk, longeren of vrijheidsdressuur zijn welkom.

Ik heb bv. gelezen dat bij de klassieke buiging de buikspieren opgerekt worden, dus zoiets lijkt me wel ideaal om buikspiertjes te trainen, niet? Zijn er nog zo'n dingen? Kan je bv. bij het longeren bepaalde dingen/houdingen vragen waardoor de buikspieren extra getraind worden?

Uiteraard gaan we (zodra het weer wat beter is) aan de slag om de algehele conditie van de pony te verbeteren, en wordt er erg goed op z'n voer gelet etc. Maar kleine oefeningetjes die specifiek op de buikspieren werken lijken me ook wel interessant, dus als iemand iets weet :Y)

Ik herinner me bv. ergens iets vaag van dat je bij een pony in stilstand met je vinger bv. onder z'n buik kan duwen zodat hij z'n buik moet opspannen (en tegelijk ook z'n rug naar boven komt). Iemand die hier meer info rond heeft/het fijne van weet? Ik weet niet meer precies hoe ik erbij kom :o

Suus___

Re: Gezocht: buikspieroefeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 17:47

Ik ga even meelezen want ik heb t zelfde 'probleem' met mijn arabiertje :)

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 00:15

ik weet in ieder geval dat de spagaat (en ook de buiging, omdat daar de spagaat vooraf aan gaat) een super goede oefening is om de buikspieren mee te trainen :j

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 08:09

Balkjes draven is ook goed voor de buikspieren :j

En de klassieke buiging, heel goed voor de rug en de buik spieren mits het op de correcte manier word uitgevoerd :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-11 12:33

Ok, bedankt, dan zat ik toch goed met mijn idee :)

En die balkjes zijn onderweg (naja, moet ze nog bestellen maar dat zit in de planning :Y) ) dus komt goed :D Voor die tijd eens zien of ik hem al richting spagaat krijg, dan is dat ook weer mooi meegenomen :)

Als er nog andere ideeën zijn, altijd welkom natuurlijk ;)