Haha, tja, zonder concentratie kom je nergens. Daar was ik indd ook al achter
Ik ben nu in totaal denk ik een maandje bezig met VD maar ik doe het in de box. De bak is namelijk te hard, te nat of ingesneeuwd in de winter
Maar ik ben nu toch nog bezig met de kleine kunsten en die kunnen prima in de box
Ik ga dus niet spelen tussendoor maar even poetsen. Ik stop wanneer ik merk dat andere dingen meer aandacht krijgen dan ik (, het moet natuurlijk wel vrijheidsdressuur blijven). Maar meestal kan ik aardig lang doorgaan want hij vind het helemaal leuk
Ik ben nu begonnen met de Jambette ook te vragen met het andere been maar daar snapt hij nog niet zoveel van. Ik ging aan de andere kant staan en probeerde het net zo aan te leren zoals ik met het linker been gedaan had. Maar omdat het commando het zelfde was, tilde hij mooi zijn linkerbeen op
Toen bedacht ik inplaats van het commando voet te gebruiken, kan ik ook het commando rechts gebruiken. Dus ik wip een aantal keer met mn vingers zn rechterbeen omhoog op het commando rechts, ik denk, miss heeft ie het nu wel een beetje door. Dus ik gebruik mn vingers iets minder en 'rechts'! Helaas, mijn paard geeft een prachtige Jambette met links
No geven door oefenen dus 
Thnx voor de uitleg van het liggen
Maar ik denk dat het mij niet lukt op die manier omdat mijn paard niet elke keer gaat liggen als hij de kans heeft. Hij staat namelijk de hele dag in het land, dus hij denkt, ik rol straks wel
Iemand nog andere manieren om het liggen aan te leren?