Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_lalala_ schreef:Een filmpje heb ik niet sorry, maar om je paard te laten wennen aan de pessoa kan je de touwtjes de eerste keren suuuuuper lang maken, wel zorgen dat hij er niet kan intrappen, maar zo kan hij wennen aan al die touwtjes aan zijn lijf, en beetje bij beetje de touwtjes een klein stukje korter maken.
X
Tempus schreef:_lalala_ schreef:Een filmpje heb ik niet sorry, maar om je paard te laten wennen aan de pessoa kan je de touwtjes de eerste keren suuuuuper lang maken, wel zorgen dat hij er niet kan intrappen, maar zo kan hij wennen aan al die touwtjes aan zijn lijf, en beetje bij beetje de touwtjes een klein stukje korter maken.
X
Is dat niet gevaarlijk met dat stuk achter het paard zijn kont?
_lalala_ schreef:Een filmpje heb ik niet sorry, maar om je paard te laten wennen aan de pessoa kan je de touwtjes de eerste keren suuuuuper lang maken, wel zorgen dat hij er niet kan intrappen, maar zo kan hij wennen aan al die touwtjes aan zijn lijf, en beetje bij beetje de touwtjes een klein stukje korter maken.
X
Lynn_Nikita schreef:_lalala_ schreef:Een filmpje heb ik niet sorry, maar om je paard te laten wennen aan de pessoa kan je de touwtjes de eerste keren suuuuuper lang maken, wel zorgen dat hij er niet kan intrappen, maar zo kan hij wennen aan al die touwtjes aan zijn lijf, en beetje bij beetje de touwtjes een klein stukje korter maken.
X
zeker niet te los maken, dat wapperd alleen maar
Is het paard gewoon longeren gewend?
is het een stresserd of een koel type?
Dubbele longe oefenen is een goed idee, of gewoon eens een langer touw vastmaken aan longe en dat achter de achterhand laten gaan
zodat in elk geval nog niks in verbinding staat tot de mond
Quir schreef:Wij doen eigenlijk gewoon altijd eerst longeren, zodat de grootste frissigheid er af. Dan gewoon de broek omlaag (touwtjes die normaal naar het bit gaan, kan je heel gemakkelijk vast knopen/klikken) en laat maar lopen. Vaak is het na 2 rondjes "bangig" over. Dit herhaal je een keer of 3/4 en als ze er helemaal niet meer op reageren kan je de katrollen aan het bit vast klikken.
Nog nooit problemen mee gehad en gaat altijd prima zo.