hoe leer ik mijn paard flemen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xjesssicaa

hoe leer ik mijn paard flemen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 22:07

hee :wave:

ik wil graag mijn verzorgpaardje leren flemen.
heeft iemand hier ervaring mee en kan mij
uitleggen hoe ik dat het beste kan beleren ?

Anoniem

Re: hoe leer ik mijn paard flemen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:14

Er zijn veel verschillende manieren om het te leren, je zou net hetgeen moeten vinden wat bij je pony werkt, niet altijd makkelijk :+ Ik lees ook dat het je verzorgpaard is, zorg er wel voor dat je zeker toestemmig hebt van de eigenaar voor dit soort dingen, want niet elke eigenaar vind dat leuk ;) En als jij je paard laat flemen door een bepaald commando (bv. je vinger in de lucht) dan gaat je paard dat waarschijnlijk ook doen als de eigenaar dat commando geeft, dus deze moet wel op de hoogte zijn :)

Heb je al eerder iets gedaan? Weet je pony wanneer hij/zij iets goed doet?
Want je moet eerst al een beloningssysteem hebben, zodat je precies op het juiste moment kan belonen. Is heel belangrijk ;)

Als je dat hebt kan je dingen gaan proberen, sommige paarden gaan al flemen als je ze op hun neus kriebelt, bij anderen heb je het zwaardere spul nodig .. een raar luchtje, of bv. een vochtige borstel en dan over de neus wrijven (werkte bij die van mij). Er zijn wel topics over wat mensen gebruiken (gebruikt hebben) om hun paard te leren flemen, die kan je altijd eens opzoeken :)

Roossssa

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:17

xjesssicaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-11 22:21

okee dankjullie wel !
ik zal zo het filmpje gaan bekijken.

@sabine,
dankje voor de tips. jaa ik weet zeker dat het mag van de eigenaar had hem hier ook over gebeld en afgesproken. ik zal een wat gaan proberen.

nobody05

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:22

snoepje boven voor zn lip houden mijn welsje deed het al na een paar keer maar niet te vaak doen hoor flamingo kreeg last van dr bovenlip omdat mn buurmeisje het bleef doen. =/

lover111

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:36

esther_X_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-11 22:50

ow dit lees ik even mee :D

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 09:33

Zoals [***] al zei zijn er veel verschillende manieren, bij elk paard werkt een andere.

Je kunt vreemde luchtjes proberen. Bijvoorbeels shampoo, parfums en de drol van een ander paard.
Verders kun je je paard ook iets vreemds te eten geven zoals een mandarijn, sinaasappel, banaan, peperemuntje.. In ieder geval iets wat hij nog niet kent.
Ze zeggen dat elk paard van chocola gaat flemen, daar heb ik zelf geen ervaring mee. Als je het gaat proberen zorg er dan iig voor dat je paard het níet opeet maar er alleen aan ruikt!

Er zijn ook vrij veel paarden die van een natte neus moeten flemen. Probeer eens een natte spons over zijn neus te halen.

Als dit allemaal niet werkt kun je het optillen van de bovenlip ook uitlokken door een snoepje boven zijn lip te houden of over bijn bovenlip te kietelen en bij het minste optillen van de lip belonen.
Dit kun je dan steeds verder uitbreiden tot je paard op hand-/stemcommando zijn bovenlip een aantal seconde optilt. :)

Isaboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-11 12:50

die ene van mij heb ik het geleerd met labello daar ging hij van flemen en dan steeds belonen en de andere met baby doekjes daar ging zij van flemen en dan steeds belonen

elsenashley

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 13:54

mijn dochter heeft een paard die naast ons paard staat op commando binnen een paar minuten "leren" flemen, nu is het zo dat dit paard het bij zachtjes kriebelen uit zichzelf dit deed en mijn dochter heeft met belonen op commando "doe eens lachen" geleerd dat hij dan fleemt. Nu hoeft ze maar te "doe eens lachen" en meteen gaan zijn lippen omhoog *\o/* :D

fotac

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-11 17:29

xValentinox

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-12 23:42

Mijn paard begint altijd te flemen als hij een stukje brood eet of een banaan eet xx