Hoe oefenen met een dubbel longe?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Rhine_

Hoe oefenen met een dubbel longe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 18:11

Hey

This misschien een domme vraag, maar weet het echt niet.

Groetjes
Rhine

dominiquesr

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:13

ik ben ook wel benieuwd, lees even mee.

Lithya

Re: Hoe oefenen met een dubbel longe?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:19

Wil je weten hoe jij kunt oefenen met een dubbele longe of hoe je moet oefenen met je paard met een dubbele longe?

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 18:21

Lithya schreef:
Wil je weten hoe jij kunt oefenen met een dubbele longe of hoe je moet oefenen met je paard met een dubbele longe?

Ha met me pony natuurlijk!

Lithya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:22

Het meest verstandig is om de eerste keer iemand te vragen die kan werken met de longe. Die kan je dan laten zien hoe het werkt.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:23

Het is geen domme vraag, maar wel een inclomplete vraag. Hoe kan je verwachten dat mensen een goed antwoord kunnen geven als je zelf de moeite niet neemt om je probleem even duidelijk uit te leggen?
Wie moet geoefend worden met/aan de dubbele longe; je paard of jij? En wát oefenen? Wat zijn je problemen?

Als je zelf wil leren werken met de dubbele longe raad ik je aan om eens een clinic te volgen, daarin les te nemen of bij eens bij een persoon te gaan kijken die goed met de dubbele longe over weg kan, jou het goed kan uitleggen en zelf ook een paard heeft die het goed doet en kan.
Het beste kan je 'oefenen' op een paard wat de dubbele longe en de hulpen al makkelijk kent. Mocht jou paard het daarna nog moeten leren, dan is het natuurlijk wel belangrijk dat je zelf eerst alles goed beheerst al tevorens het aan je paard te leren.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:24

Flaver schreef:
Lithya schreef:

Ha met me pony natuurlijk!

:roll:

Ja, maar wie moet er leren om met de dubbele longe te werken; jij of je pony?!
Je stelt de vraag zelf heel onduidelijk, en met bovenstaand antwoord kan je ook helemaal niets.

Rhine_

Re: Hoe oefenen met een dubbel longe?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 18:31

Ik longeer heel veel met me pony dat gaat super maar we willen een wat anders. Dus een dubbele longe maar zou niet weten hoe ik moet beginnen.

JoyCiej007

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-10 18:34

Flaver schreef:
Ik longeer heel veel met me pony dat gaat super maar we willen een wat anders. Dus een dubbele longe maar zou niet weten hoe ik moet beginnen.

En nog steeds kan je niet duidelijk verwoorden wat je nou precies bedoeld en wat je wil weten. Dat is toch niet zo moeilijk, zie in je profiel dat je 16 bent?

Nogmaals; als je het zélf óók nog niet kan (longeren met dubbele longe), ga dan een clinic volgen, les volgen en/of zoek iemand (wellicht een aardige bokker?) bij jou in de buurt die er wél veel ervaring mee heeft, en ga daar eens een paar keer langs om te oefenen en om uitleg te krijgen.

Heb hier ook diverse mensen gehad om het e.a. te laten zien en uit te leggen over het werk aan de dubbele longe; mensen heb ik eerst laten kijken, veel verteld en laten zien, daarna zelf laten uitproberen met m'n eigen pony's. Helaas woon ik niet bepaald in jou omgeving, anders was je meer dan welkom geweest. Maar Limburg ligt niet naast de deur ;)

Rhine_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-10 18:36

Oke ik ga eens kijken voor les. das misschien het beste.