Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
MissAmazone schreef:Misschien een hele domme vraag.. Maar mijn pony trekt zich met longeren altijd de cirkel uit.. Als ik linksom ga dan draaft hij een paar rondjes en ineens gooit hij zijn hoofd naar rechts en taait ertussen uit.. dan kan ik hem niet meer houden want dan is het een lange lijn en een losgeslagen pony, dus moet ik loslaten en is hij door het dolle met een lange lijn bungelend achter hem..
Mijn vraag: Help?? Wat kan ik er aan doen?
MissAmazone schreef:Het is niet zo dat hij stijf is, maakt niet uit of ik linksom ga of rechtsom, zodra hij het beu is dan trekt hij zijn hoofd de andere kant op en taait ertussen uit. Hij komt van een manege en deed al in de bak met de intructrises.. Misschien inderdaade de bijzitteugel en longeerlijn door longeersingel.. Hopelijk trekt hij zich daar dan niet uit.. Ik beschik nu alleen over een wei sinds ik hem heb overgenomen en er is in de buurt niks waar hij naartoe kan met een bak oid.. Hij blijft dan niet in zijn eigen wei want daar staan te veel bomen, hij komt wel in een andere omgeving..
heavon13 schreef:MissAmazone schreef:Het is niet zo dat hij stijf is, maakt niet uit of ik linksom ga of rechtsom, zodra hij het beu is dan trekt hij zijn hoofd de andere kant op en taait ertussen uit. Hij komt van een manege en deed al in de bak met de intructrises.. Misschien inderdaade de bijzitteugel en longeerlijn door longeersingel.. Hopelijk trekt hij zich daar dan niet uit.. Ik beschik nu alleen over een wei sinds ik hem heb overgenomen en er is in de buurt niks waar hij naartoe kan met een bak oid.. Hij blijft dan niet in zijn eigen wei want daar staan te veel bomen, hij komt wel in een andere omgeving..
Of misschien is hij het inderdaad echt beu en kun je beter iets anders verzinnen om hem toch gymnastiserende oefeningen te doen en zijn energie kwijt te kunnen. Er is genoeg te doen op de grond. Wat variatie is ook voor het paard leuker. Als je een tijdje stopt met het longeren heb je best kans dat hij het na een tijdje niet zo erg vind om weer opnieuw te longeren.