Ik heb een shetlander genaamd Bram (Brammetje), hieronder even wat info;
11 Jaartjes jong
't is een dik, sloom ruintje maar soms wil hij toch nog wel even een sprintje trekken...
Hij is 85 cm klein
En heeft de kleur van een vos (voskleur dus)
Ook heeft hij een stal genootje Chico ('t is een shetlander hengst, en 5 jaar jong)! Maargoed we gaan weer verder...
Eerst moeten jullie goed begrijpen dat ik suupper veel van hem hou!
Hij loopt niet heel soepel omdat hij redelijk aan de maat is (Dik dus..) we zijn druk bezig om hem af te laten vallen.. maar hij heeft nog een andere afwijking namelijk; Trekken aan de longeerlijn, 't is echt een hobby van hem geworden want ik hou hem niet. Ik heb al een keer iemand erbij gevraagd die wat sterker was maar die hield hem zelfs niet, daarna ben ik met bitje gaan longeren maar dat hielp ook niet
, hij is echt slim. Nu heeft de baas van de stal een roundpen gemaakt en daar kan ik hem wel gewoon in longeren maar dan laat hij zich gewoon op de grond vallen en doet hij net alsof hij dood is en wil hij niet meer opstaan. Ik ben een kwartier bezig geweest om hem omhoog te krijgen... hij doet het waarschijnlijk omdat hij niet wil werken want daarna had hij helemaal niks en was ook niet kreupel, nu heb ik dus de vraag: Wat moet ik daar aan doen? Help me please want dit kan echt niet meer zo!
Groetjes Femke
Fijne feestdagen trouwens

) maar ik denk dat de oplossing met deze pony een harde rotschop nder de kont is. Als hij in eens een klap krijgt als hij wil gaan liggen denkt ie de volgende keer wel 2 keer, dan levert het liggen in eens niet meer zoveel op.
ik lach even in een deuk want man wat herken ik jou verhaal!!ik had een shetlanderhengst die dit ook deed
.het enige wat hielp was heel simpel.of nou ja simpel...ik ben grondwerk gaan doen met hem omdast ie dus vreselijk dominat was.na 3 lessen ging het giga goed en had ik de leiding.bleek dat ik te onderdaning was met mijn houding.I kheb 5 lessen gehad(kon niet meer betalen).ik was toendertijd 15.hou ons op de hoogte want ik heel benieuw of dat het die vrouw heeft geholpen.