Leuke oefeningen om te voorkomen dat pony stijf wordt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TopLadyI

Leuke oefeningen om te voorkomen dat pony stijf wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-10 12:57

Onder normale weersomstandigheden ziet de week van mijn pony en mij er als volgt uit: We rijden 3 á 4 keer in de week buiten, we springen 1 keer in de week en ze wordt 1 keer in de week gelongeerd met touwtjes om haar toch soepel te houden.

Helaas zit geen van drieën er in met dit weer. Wandelen kan ook niet echt omdat we op sommige stukken alle kanten op glijden. We zijn dus aangewezen op de ondergesneeuwde buitenbak waar we de minste kans hebben om uit te glijden.

Nu is het zo dat mijn pony 17 jaar is en atrose heeft, ze is (vooral achter) normaal gesproken al iets stijfer dan "normale" paarden. Maar met dit koude weer, de gladde omstandigheden in combinatie met haar voorzichtigheid en het feit dat we bijna niets kunnen doen maar haar nog stijfer.

Daarom vroeg ik me af of jullie nog leuke oefeningen weten om haar toch een beetje lenig te houden? :D

emr

Re: Leuke oefeningen om te voorkomen dat pony stijf wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-10 00:30

op commando inbuigen naar links of rechts? wel zonder druk of iets.
Umh wat wij deden met de haflingers op commando achterwaarts 'turn' dus een rondje draaien en zonder druk aan de teugel staan maar dat werkt niet voor de stijfheid van de achterhand.
Verder konden ze ook 1 voor 1 alle maal hun benen optillen allicht kan dat helpen ?

happy_horse_

Re: Leuke oefeningen om te voorkomen dat pony stijf wordt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:50

met een worteltje kom je een heel eind als je snapt wat ik bedoel

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-11 14:54

Werk aan de hand.
Handisgte is om er wel les in te krijgen want het ziet er makkelijk uit maar dat is het niet. :P
Dus lengtebuiging oefenen op de volte, schoudervoor en later schouder binnenwaarts, wijken etc.