Ik wil starten met clickertraining. Kan ik hier op mijn ééntje aan beginnen? Wie kan er mijn goede tips, links of boeken doorgeven? Waar koop je zo'n clicker, is dat zoiets dat je ook gebruikt bij hondentraining. Hier in West-Vlaanderen ken ik helaas niemand die mij les kan geven hieromtrent. Hier zijn heel weinig mogelijkheden op dit vlak, dus moet ik wel zelf aan de slag. Alle tips zijn welkom!
ik zelf doe het niet meer met de clikker omdat ik op een gegeven moment had ik er 20 en als het paard wat moois deed had ik hem net niet bij mij dus ik zeg met een hoge stem klik!!
Ik kan je het boek van Inge Teblick aanraden 'Grondwerk met paarden' Een goede combi van trainen door middel van negatieve maar ook positieve bekrachtiging, de clicker dus. Inge geeft ook clickertraining-lessen, maar ik weet niet waar ze zit in België, ben daar niet zo bekend
Amable hier op Bokt zit ook bij de grens van België, maar ik weet niet hoever dat van jou is. Die doet ook clickertraining les e.d.
Het is inderdaad dezelfde clicker als voor de honden, je kunt bij de dierenwinkel dus een clicker kopen. Wij trainen hier zowel mét als zonder clicker, ik vind een clicker fijn om net die kleine gedragingen te 'pakken' bij de kleine stapjes die je af en toe nodig bent, maar mijn paarden kennen ook stembeloning.
Hopelijk heb je hier wat aan en als je vragen hebt, dan hoor ik het wel!
bluefairy
Geplaatst: 18-12-10 03:50
een clicker is leuk
werkt goed bij honden ,althans als ze het willen leren