wegrennen bij de paddock

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

lovekarel

wegrennen bij de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 12:09

Hoi, *D

ik heb een probleem met mijn pony. ;(
het is een sterke haflinger en elke keer als ik hem naar de paddock wil brengen gaat hij rennen.
ik heb hem dan aan het halstertouw vast en ben dan bijna in de paddock dan draait hij zich de anderre kant op en rent hij weg.
ik houd dan nog wel het touw vast en heb hem waarneer hij uit is gerent ook gewoon vast.
doordat dit al 3 keer gebeurd is durf ik hem amper nog naar de paddock te brengen.

iemand een idee hoe ik dit kan aanpakken? :?

kabwan

Re: wegrennen bij de paddock

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:13

Je zou het touw over zijn neus heen kunnen halen en zo hem er heen geleiden. Dit is niet bedoeld om altijd te doen maar voor een paar keer ter correctie. Op deze manier werkt het scherper in en heb je meer leiding.

utleta

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 12:30

jah net als wat hier boven gezecht word met het touw kan je dat ook met een ketting doen of een hengste halster ik had dat eerst ook en dan als ik merkte dat ze wilde gaan renne dan gaf ik er een goedde ruk aan en dacht ze van wow en zoo hield het op

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-10 14:23

Tik geven, paard omduwen en even heel duidelijk laten weten dat hij ONGEWENST gedrag geeft. Jij bent de baas, je mag best laten weten aan 600 kilo paard dat dat echt zo is :Y)

lovekarel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-10 16:28

Bedankt voor deze tips !
ga ze vandaag meteen uitproberen !!!

Happie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-10 21:45

Naast de tip van Visibre moet je ook proberen om te denken dat je het gewoon kan inplaats van dat je bang bent om je pony naar de paddock te brengen dit voelt je pony ook aan er reageert hier wellicht ook weer op.