Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
_maaike_D schreef:de achterhand activeren lukt wel met de passoa.
lekker overgangetjes maken enzo.
stelling vragen kan niet. dat zal je met je longeerlijn moeten doen.
sanne83 schreef:De pessoa teugel is leuker in idee dan in uitwerking. Ik heb er nog nooit een paard goed door zien lopen of beter door zien worden.
Als je dan perse iets van voor en iets van achter wilt hebben, knoop dan gewoon een elastische bandage om de kont en hang er van voor een gogue aan.
sanne83 schreef:De pessoa teugel is leuker in idee dan in uitwerking. Ik heb er nog nooit een paard goed door zien lopen of beter door zien worden.
Als je dan perse iets van voor en iets van achter wilt hebben, knoop dan gewoon een elastische bandage om de kont en hang er van voor een gogue aan.
Selly13 schreef:Nou mijn pony is er anders een heel stuk beter door gaan lopen!
sanne83 schreef:Selly13 schreef:Nou mijn pony is er anders een heel stuk beter door gaan lopen!
Wat vind jij er precies beter aan?
Hoe liep ze eerst en hoe loopt ze nu?
Hoe werkt de pessoa precies? Hoe heeft dat z'n inwerking op je paard?
Als je ook maar enigzins weet hoe een paard reageert en hoe de pessoa werkt, kan je concluderen dat het niet werkt zoals het claimt te moeten werken.
Dat je paard op een andere manier gaat lopen, dat zal best. Dat men dat als "goed" betitelt, zal ook best.