Jambette

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Movement

Jambette

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-10 21:51

Hallo mensen.

Ik zit een beetje vast in de Jambette.
Als ik mijn pony bij zijn voorbeen bovenin aantik met mijn hand dan geeft hij netjes een voetje als ik zeg pas.
Maar dan wil ik verder en til zijn voet op en beloon ik hem. Dan na 2 keer loopt hij al bij mij vandaan en is hij er flauw van. Zo gebeurt het mij al een paar keer en kan ik dus maar niet verder. Niet dat ik geen geduld heb. Maar moet ik mijn paard dan gewoon even pakken en dan even moet denken dat hij even moet doorzetten zodat we wel verder komen. Of toch gewoon stoppen als hij er flauw van is?

Mvg Anne.

Mastrootje

Re: Jambette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:46

als je paard er geen interesse in heb, zou ik dit ook niet doorzetten maar dat is persoonlijke mening. De meeste paarden vinden het harststikke leuk maar er zitten paarden tussen die er geen drol aan vinden en als het moeilijker word dus afkappen.

tijger loopt ook weg als ik iets doorvraag wat hij echt echt niet snapt. Dan heeft hij het al 10 keer gedaan (bijv ook jambette) maar ik beloon hem niet omdat hij het niet goed doet. bij de 11e keer loopt hij weg. dan roep ik hem gewoon terug en gaan we wat anders doen en laten we de jambette voor wat het is, meestal kan hij het magisch in eens wel goed doen een paar dagen later!

_lieff_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:48

Met wat of hoe beloon je hem?

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-10 16:22

Hij kan al wel heel veel andere basis trucjes dat vind hij ook leuk om te doen en snapt hij ook meteen zoals flehmen en bal oppakken en targetten. Ik gebruik het clickersignaal en dan beloon ik hem met een snoepje (brokje) of stukjes wortel.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:22

niemand?

Tody

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:24

Probeer eerder te zien of de reactie iets meer is wat je wil. Heel goed opletten dus, en bij elke pas die maar een héél klein beetje meer is wat je bedoelt, gelijk de hemel in prijzen.

xMerleLove

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-10 21:35

Allereerst: pk een klein handje biks, of 2 snoepjes, iets als een kleine beloning
Ik heb het mijn pony zo geleerd:

Ik ga naast mijn pony staan, en til mijn been op
Op hetzelfde moment tik ik even met mijn hand tegen mijn pony's been, en ik geef een commando (In mijn geval: "Hoog!")
Als mijn pony een stukje optilt, beloon ik haar
Dan is het gewoon een kwestie van steeds iets hoger vragen
Eventueel kan je een zweepje gebruiken, maar absoluut niet om te slaan om te straffen! Een zweepje kan ook een 'lange arm' zijn. Als je pony/paard dit als een bedreiging ziet, doe het dan gewoon zonder zweep. Trekt je pony/paard zich er niet zoveel van aan, dan kan je een klein tikje geven tegen het been aan, heel beheerst en niet hard!
Ik hoop dat dit helpt

xx

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-11-10 21:47

MarieDroomy schreef:
Allereerst: pk een klein handje biks, of 2 snoepjes, iets als een kleine beloning
Ik heb het mijn pony zo geleerd:

Ik ga naast mijn pony staan, en til mijn been op
Op hetzelfde moment tik ik even met mijn hand tegen mijn pony's been, en ik geef een commando (In mijn geval: "Hoog!")
Als mijn pony een stukje optilt, beloon ik haar
Dan is het gewoon een kwestie van steeds iets hoger vragen
Eventueel kan je een zweepje gebruiken, maar absoluut niet om te slaan om te straffen! Een zweepje kan ook een 'lange arm' zijn. Als je pony/paard dit als een bedreiging ziet, doe het dan gewoon zonder zweep. Trekt je pony/paard zich er niet zoveel van aan, dan kan je een klein tikje geven tegen het been aan, heel beheerst en niet hard!
Ik hoop dat dit helpt

xx

Op een zweepje reageert hij niet echt.
En als ik zen been aantik dan loopt hij achteruit

HippoLogic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-10 10:40

Als jouw pony na 2 keer vragen al bij je weg loopt, dan vermoed ik dat er iets niet goed gaat met het belonen. Of de beloning is niet lekker genoeg (onthoud: de ontvanger bepaalt of iets een beloning genoeg is, in dit geval je pony). Is hij wel dol genoeg op wortel en brokjes?

Het kan ook zijn dat je timing is nog niet goed genoeg is waardoor hij niet snapt waarvoor hij nu eigenlijk beloont wordt. Misschien heb je wel eens per ongeluk geclickt terwijl hij al aan het weglopen was. Puur, omdat jij al wilde gaan clicken en je pony plots was anders deed.

Movement

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-10 17:17

Dat kan het ook wel wezen!
Ik zal wel volgende keer met brood belonen want dat vind hij echt heel lekker. En vooral goed op de timing letten ;)