mána is heel slim en heeft dingen heel snel door. ik denk dat het bij haar vooral heel belangrijk is rust in het geheel te houden en haar duidelijk maken dat ze pas beloond wordt als ze iets doet als ik het gevraagd heb. (nu probeert ze soms het kunstje te doen zonder dat ik iets egvraagd heb en dan vind ze zichzelf enorm knap! "kijk dan baas, ik doe het toch goed")
ze kan nu heel goed haar voorvoeten optillen, als ik ze aantik en zeg voet tilt ze ze netjes hoog op. soms iets te enthousiast en dan slaat ze haar hele been omhoog of maar zelfs een schraap beweging. ik wil liever dat ze gewoon haar voet op tilt en hem meteen weer neer zet. dit gaat steeds beter en ze snapt het goed. ze wil alleen soms net iets te graag waardoor ik dan een iets te enthousiast beentje krijg

omdat ze het zo snel door had oefen ik steeds maar heel eventjes, dan heb ik ook echt de volle aandacht van haar en ik denk als ik langer oefen per keer dat ze het dan misschien saai gaat vinden.
sinds kort kent ze ook het begin van een buiging. het was even lastig tot ze doorhad dat ik nu geen voet wil maar iets anders. ze doet heel netjes haar hoofd tussen haar voorbenen en dan krijgt ze daar een brokje.
mijn vraag gaat over haar been. het leukste is natuurlijk als ze haar ene voorbeen buigt, dit gaat ook goed door haar voetje te pakken en dan de buiging te vragen. maar ik heb het idee dat ze dit geen fijne houding vind, ze is al 19 jaar en ik wil haar niet iets gaat vragen wat niet prettig is. ze vind het een raar idee geloof ik en denkt misschien dat ze valt?
wat ze nu doet is heel netjes 1 van de 2 benen naar voor zetten zodat ze voldoende ruimte heeft voor een mooie buiging.
mijn vraag is of dit goed is of eigenlijk niet en ik haar beter op haar knie kan leren buigen?
ook ben ik nog aan het twijfelen over een nieuw kunstje.