vraag over grondwerk en kaptoom

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

querido

vraag over grondwerk en kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-11-10 07:25

Gisteren is mijn paard behandeld door fysio/osteo/dierenarts, lang verhaal maar paard is erg scheef waarschijnlijk ooit over de op geslagen en veel schade.. nu was het advies om te gaan opbouwen met werk aan de hand maar daar ben ik heel niet bekend mee, weten jullie wie mij zou kunnen helpen in de omgeving Eindhoven, ik zoek wel maar kom voornamelijk mensen tegen ver uit de buurt en die rekenen dan een groot bedrag aan reiskosten..
Ook vraag ik me af of je alleen aan de hand kunt werken met een kaptoom of dat het ook gewoon met een hoofdstel kan of een goedkopere versie kaptoom?

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 09:18

Mando

Re: vraag over grondwerk en kaptoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-10 09:42

Ik heb een katoom via bokt besteld bij Lusitana. Ik heb hem al 3 jaar en werk er nog steeds met plezier mee.

Er zijn dvd te koop van werken aan de hand en anders eens een clinic volgen.

Je kan het ook met hoofdstel doen hoor maar dan moet je wel eerst les daarin nemen.
Ik doe het afwisselend met hoofdstel of kaptoom.
Het voordeel van kaptoom dat je niet in de mond zit. (ik longeer er ook altijd mee)

Succes met zoeken, ik zit iets te ver weg om het je te leren ;-)

Claudia78

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-10 15:51

Hallo,

Ik doe ook veel grond/handwerk met mijn paard.
Ik heb de kaptoom van Marijke de Jong http://www.paardenbegrijpen.nl. Op haar site kun je veel lezen over het werken aan de hand.
Ook staan er leerzame filmpjes op. Ik heb er al heel veel aan gehad. Het fijne aan de academische kaptoom is dat je hem in je hoofdstel hun integreren.
Zo hoef je je paard niet onnodig in zijn mond te zitten omdat je eerst met druk op de neus werkt.
Ik hoop dat je er wat aan hebt. Misschien kun je op haar site een intructrische bij jou in de buurt vinden?
Het is nl wel heel belangrijk dat je begeleid word.

Succes!!!