Vraagje over longeren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Marls

Vraagje over longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 18:47

Hoii,

Ik verzorg een 2,5 jarige fjord maar ik wil graag beginnen met longeren maar hij weet nog niet wat longeren is.. Is het dan ook goed om een zweep er bij te halen? En als je hem bijvoorbeeld wilt leren hoe je hem aan de teugel wilt krijgen moet dat dat dan ook met longeren of onder het rijden? Ik hoop dat iemand mijn vragen kan beantwoorden! (:

Groetjes Lisanne.

furious

Re: Vraagje over longeren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:49

Via de zoekfunctie kom je heel veel topics tegen over longeren.

Marls

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-10 18:50

ooh okeee, maari k vond het makkelijker als hier onder reacties werden geplaatst ;)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:53

Ik zou nog even wachten met longeren, het is erg belastend. Pony is nog maar 2,5!
In die tussentijd kan je meer ervaring opdoen bij andere mensen die er verstand van hebben. Sowieso is het slimste om hier goede instructie bij te halen die hier verstand van heeft.

Aan de teugel hoeft een pony niet te leren, de ruiter moet leren om goed te rijden en hoe het paard zo min mogelijk te belasten, recht te richten en de ontspanning er in te krijgen.

Voordat je begint met longeren kun je ook eerst werk aan de hand gaan doen.

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 18:54

Maar het is niet te bedoeling een topic te openen als het al meerdere keren uitgebreid besproken is.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-10 19:52

Aangezien TS ook een specifieke vraag over longeren stelt in dit topic verplaats ik het topic van FJ => GVL