Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Natural Horsemanship en grondwerk zijn - mits goed toegepast - zelden kunstjes.
De grootste verandering gebeurt namelijk bij de mens, bij jezelf. Jij moet leren waarom een paard zo reageert zoals hij reageert, jij moet leren om daarop in te spelen.
Het paard weet het namelijk allemaal wel.
pimmela schreef:Cassidy schreef:Natural Horsemanship en grondwerk zijn - mits goed toegepast - zelden kunstjes.
De grootste verandering gebeurt namelijk bij de mens, bij jezelf. Jij moet leren waarom een paard zo reageert zoals hij reageert, jij moet leren om daarop in te spelen.
Het paard weet het namelijk allemaal wel.
@jessica71: allereerst is het niet mijn bedoeling om je topic over te nemen, maar ik als gehele leek ophet gebied van grondwerk sta perplexd wat betreft het aanbod. voest, parelli, anderson. enz.
ik neem aan dat iedereen natuurlijk zijn eigen werkwijze heeft maar ben eigenlijk wel benieuwd waar een ieder zijn kracht ligt? (wordt er door de een meer nadruk op bepaalde dingen gelegd als door de ander?)
Amable schreef:Joyce doet niet alleen vd, die doet ook algemeen grondwerk, parelli, voest enz. Compleet pakket iig, met als stokpaardje vd