Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Cassidy schreef:Ik heb zo de indruk dat de positie tov het paard verkeerd is. Dat je schuin voor het paard staat en hem ahw blokkeerd.
Mijn optie zou ook zijn om een longeerkraal in te gaan (rond) en hem van daaruit met behulp van lichaamspositie voorwaarts te drijven.
EvaRampage schreef:Al eens geprobeerd om er een ruiter op te zetten .. Dat lijkt ze te snappen misschien kan je via de ruiter het longeren haar 'uitleggen' De ruiter kan dan jou hulpen van af het midden met de longe verstevigen
Cassidy schreef:EvaRampage schreef:Al eens geprobeerd om er een ruiter op te zetten .. Dat lijkt ze te snappen misschien kan je via de ruiter het longeren haar 'uitleggen' De ruiter kan dan jou hulpen van af het midden met de longe verstevigen
In mijn ogen hoort longeren toch bij de basisopvoeding van een paard. Als het paard het echt niet snapt, is er serieus wat overgeslagen bij het beleringstraject...
Cassidy schreef:In mijn ogen hoort longeren toch bij de basisopvoeding van een paard. Als het paard het echt niet snapt, is er serieus wat overgeslagen bij het beleringstraject..
Cassidy schreef:Bind een opgeblazen plastic zakje aan het uiteinde van een longeerzweep, en laat haar door middel van een schrikreactie voorwaarts gaan. Knap paard dat een plastic zakje kan weerstaan. Op het moment dat het paard zijn voeten beweegt, heb jij gewonnen.
Wat je ook kunt doen is grondwerk meenemen. Voorhand, achterhand, middenhand apart bedienen. Laat hem zijn voeten bewegen, en blijf zelf stil staan....
[***] schreef:@ Amy_92: wat doen ze met grondwerken dan? Het enige wat ik terug kan vinden is "grondwerk gaat goed, omdat je korter bij staat, van zodra je verder gaat dan 2m doet ze haar eigen zinnetje, wat dus stilstaan is." Doel je op die reactie?