Wel of geen longeersingel?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flappaashaas

Wel of geen longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-10 21:00

Ik wil met mijn shetlander gaan doen aan dressuur aan de lange teugel
Dus ik doe wat research( ik heb wel les!)
en ik zag bij de een wel een longeersingel en bij de ander niet,
Wat is nu het verschil?
en de functie van de singel hierin?

kehdra

Re: Wel of geen longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-10 21:34

lange teugel is zonder longeersingel.
(tenminste volgens de manier van Piet Bakker, wellicht zijn er andere manieren die ik niet ken)

HippoLogic

Re: Wel of geen longeersingel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-10 07:08

Zelf vind ik een longeersingel een zachte mond-handverbinding in de weg staan. Ik werk dus zonder omdat ik vind dat het de communicatie meer stoort dan dat het de communicatie ten goede komt.

benweg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-10 16:06

Ik ben ook benieuwd naar de verschillende ervaringen. Binnenkort wil ik met de lange teugel gaan beginnen met mijn driejarige. Aanvankelijk was ik van plan om volgens de "Piet Bakker methode" zonder longeersingel te gaan werken. Maar nu twijfel ik toch. Mijn paard zal namelijk ook op korte termijn worden beleerd aan de dubbele longe (met longeersingel :+ ). Nu vraag ik mij af of het lange teugelwerk niet makkelijker aan te leren is vanuit de dubbele longe? Dan zou ik me kunnen voorstellen dat je met longeersingel start en deze eventueel in een later stadium verwijdert voor een fijner contact. Heeft iemand hier ervaring mee?