Longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lietje_1991

Longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-10 19:50

Hallo,

Bij mij op de manege staat een manege paard dat moeite heeft met de galop, voornamelijk de rechter galop. Dit is gekomen omdat ze een keer heel erg ziek is geweest en daardoor heel veel spiermassa is verloren.

Nu vroeg ik mij af of je dit dmv longeren kan verbeteren en hoe... en hoe ik haar kan corrigeren als ze in de verkeerde galop aanspringt.

Zelf zat ik te denken een dubbele lounge of met een pessoa erbij. Zodat ze de achterhand en beter bij gaat gebruiken, meer spiermassa krijgt en daardoor de galop ook makkelijker zou moeten gaan (denk ik). En dat ze ook over haar rug gaat lopen, omdat ze die graag weg drukt.

Groetjess Lietje

vroli1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-10 20:02

als ik jou was zou ik het weer rustig opbouwen en beginnen met de draf dat ze dat goed onder de knie krijgt en lkkr los over de rug loopt.. en vanuit daar aanspringen in galop.. en dan wel een kleine stelling vragen.. dit kun je doen door een kleine ophouding aan je longe te geven..( en tegelijk drijven zodat ze in de goede galop aanspringt)) of als je zonder longe longeert kun je het touwtje aan de binnenhand iets korter doen dan de buitenhand.. :)

Lietje_1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-10 12:19

Okeej, precies wat ik dus al in gedachten had. Bedankt :)