Verschil tussen boeken Emiel Voest

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TwinQ

Verschil tussen boeken Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 11:15

Hoi allemaal,

Ik snap even niet hoe het zit met de boeken van Emiel Voest. Je hebt een boek: Freestyle Training Fase 1 en een ander boek: Handleiding- loswerken. Maar loswerken hoort toch bij de freestyle training? Of is dat 2e boek gewoon een verdieping van de 1e?
Help! :o?

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 11:20

Emiel heeft in totaal 5 boeken.
Dat is inderdaad Fase 1 en Fase 2 dan heb je Loswerken, grondwerk en dubbele lange lijne.

De laatse 3 boeken staat duidelijker uitgelegd en oefeningen die je zelf kunt doen ik heb zelf de laatse 3 heb ze alleen verder nog niet uit dus meer kan ik er nog niet over vertellen.

TwinQ

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-10 19:28

Dus het verschil is dat in het boek Freestyle Training Fase 1 hetzelfde staat als in de handleiding voor loswerken, maar dan duidelijker, en met meer oefeningen?

hexodrien

Re: Verschil tussen boeken Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 21:25

freestyle fase 1 is een veel algemener boek. Dit is van de beginperiode van het freestyle systeem.
In handleiding loswerken staat heel duidelijk stap voor stap hoe het loswerken gaat, idd met oefeningen en duidelijke tekeningen.

Tigra_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-10 23:37

Draverlover schreef:
Dus het verschil is dat in het boek Freestyle Training Fase 1 hetzelfde staat als in de handleiding voor loswerken, maar dan duidelijker, en met meer oefeningen?

Ja in loswerken staat heel veel uitgelegd over de natuurlijk gedrag van een paard de reacties die een paard kan geven enzo heel duidelijk. Verder in het boek worden de plaatsen uitgelegd dus waar je staat achterhand-midden-voorhand en hoe je tempowisselingen end allemaal moet doen en ook later weer hoe je dat af gaat bouwen en dus met veel minder hulpen die reactie krijgt die je wil.
Zover ik het gelezen hebt is het heel makkelijk te lezen ik heb het alleen niet in de praktijk gebracht dus daar kan ik niets over vertellen.

TwinQ

Re: Verschil tussen boeken Emiel Voest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-10 08:22

oke bedankt! :)