Hoe (te) veel enthousiasme goed begeleiden? VD

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

_00_0

Hoe (te) veel enthousiasme goed begeleiden? VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-09-10 20:16

Mijn shet x welsh is in april 3 geworden. In januari heb ik eerder een poging gedaan om te vd'en alleen werd mij snel duidelijk dat hij er gefrustreerd van werd en een beetje boos.

Nou hebben we vandaag weer een poging gedaan, ditmaal jambette omdat het daar wel een typje voor is. na 3x had hij het truucje door. Super zou je zeggen!.
Nou probeerde hij het natuurlijk vaker te doen voor een snoepje, maar zonder commando krijgt hij niks!

Nou heb ik hem in 15 min. zelfs stappend met zn voorbeentje zwaaiend om me heen hebben gehad ( spaanse pas word dus geen probleem :) ) , hij heeft spontaan op een ton gestaan en daarop zijn jambette gedaan. hij probeerde het zelfs in draf.

Super zou je zeggen, maar hoe houd je hem rustig? Hij probeert zo drifitg alle manieren uit dat hij een beetje boos word omdat de beloning niet komt. Zodra hij begint te dreigen is een simpele : Euh! genoeg.
Hij zit immers in zn pubertijd dusja testen kan geen kwaad he :P

Ik waardeer zijn enthousiasme en werk lust maar hoe houd je het leuk en niet frustrerend?
Hij vind het wel enorm leuk gelukkig en ik ook en daarom wil ik er wel mee doorgaan.

Captain

Re: Hoe (te) veel enthousiasme goed begeleiden? VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 05:53

Negeren negeren negeren negeren negeren negeren en nog eens negeren. :') Doet hij een kunst ongevraagd? Draai dan van hem weg en houd je even met iets anders bezig. Als hij er dan mee ophoud beloon je d.m.v. een aai en ga je weer verder. Begint hij weer zo overdreven te doen, loop dan gewoon weer weg! Dit vind hij zeker niet leuk en hij zal doorkrijgen dat dat bedelen niks oplevert. Succes! :D

VisibreTeam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 11:35

H_Nalanta schreef:
Negeren negeren negeren negeren negeren negeren en nog eens negeren. :') Doet hij een kunst ongevraagd? Draai dan van hem weg en houd je even met iets anders bezig. Als hij er dan mee ophoud beloon je d.m.v. een aai en ga je weer verder. Begint hij weer zo overdreven te doen, loop dan gewoon weer weg! Dit vind hij zeker niet leuk en hij zal doorkrijgen dat dat bedelen niks oplevert. Succes! :D

negeren ja :Y)
gewoon echt niks doen, weglopen, negeren :)

Info over vrijheidsdressuur, klassieke dressuur en positief trainen?

http://www.visibreteam.nl

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-09-10 20:27

zodra ik wegdraai komt hij aanrennen om het voor mij neus te doen :+ zo van kijk baas goed he, snoepje?

oke gewoon negeren, maar moet ik dan wachten tot hij ophoud voordat ik het weer vraag? of kan ik gewoon he Troy kom op en hem weer bezig houden?

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-10 08:10

Wat doe je verder met hem?

Doe je ook bijvoorbeeld grondwerk met hem? Zonder gebruik van voedselbeloning?

En maak je tijdens het VD ook gebruik van een clicker?

Driftig gedrag gewoon negeren, heel consequent hierin zijn dan is het zo over.
Komt hij te dicht in jouw ruimte met een zwaaiend been dan zwiep je maar een keer met je leadrope (als je die bij je hebt) van je af, het is wel de bedoeling dat hij afstand houdt.

Probeer zelf ook de oefeningen rustig op elkaar te laten volgen. Dus je vraagt de oefening, clickt en beloont. Dan wacht je even (eventuele pogingen van hem zelf negeer je) en wanneer hij geduldig wacht, vraag je de oefening weer. Zo leert hij dat opdringen niks oplevert en dat het de bedoeling is dat hij netjes wacht, tot jij vraagt en dat hij dán de oefening uit mag voeren.

En zoals ik je bericht lees, was dit pas de 1e training, voor hem nieuw en voor jou ook, dus lekker aan de slag gaan, goed consequent blijven en dan komt het vanzelf goed :)

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-10 20:36

We doen een beetje grondwerk, en hij krijgt niet continue snoepjes oid hoor. Een klopje op de rug is imo ook goed ;) Hij loopt los maar ik stuur hem idd uit mijn ruimte en dan komt hij iets rustiger terug. Gewoon consequent hierin zijn dus?

We doen niet clickeren en we hebben nog maar 1 oefening. Hij heeft momenteel geen oog voor een andere oefening want hij kan de jambette toch zo goed <3 en daar word de baas blij van.
Komt wel hoor, maar ik hou in gedachten dattie nog jong is.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie