Kun je zelf een longeerhulp maken?

Moderators: Dyonne, Pistasche, Nicole288, Apple, C_arola, Coby

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

xx_denise_xx

Kun je zelf een longeerhulp maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 14:18

Hallo bokkers :)
ik vroeg mij af of je zelf een longeerhulp kan maken en zo ja hoe.
ik bedoel zo eentje : Afbeelding
sorry als het niet goed staat.

Cayo Clarin JL
Aragorn

goldy007

Re: Kun je zelf een longeerhulp maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:24

Ja hoor heel makkelijk zelfs.
Je neemt een zachte longeerlijn, je meet de lengte die je nodig hebt en knipt het stuk af (aan de kant zonder knip). Je koopt een knip erbij en laat die bij de schoenmaker er even aannaaien. Ik zelf heb 2 knippen gekocht toen en ook een knip aan het overgebleven stuk lijn laten naaien, had ik nog een extra touw ook nog!!! Succes

Sinds ik mijn eigen paard heb, heb ik nog nooit zo weinig gereden! Ach ja,komt wel goed schatje!!

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 14:28

Graag gedaan. Wel de lengte goed meten hoor!! Als je fout knipt is zonde natuurlijk!

Sinds ik mijn eigen paard heb, heb ik nog nooit zo weinig gereden! Ach ja,komt wel goed schatje!!

xx_denise_xx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-10 14:29

goldy007 schreef:
Graag gedaan. Wel de lengte goed meten hoor!! Als je fout knipt is zonde natuurlijk!

hoe kan ik de lengte het beste meten , mijn paard moet in principe dan der hals kunnen strekken toch?

Cayo Clarin JL
Aragorn

goldy007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 19:19

Ze moet met d'r neus de grond net niet kunnen raken, en dan de lijn zo dat ze er niet in kan gaan staan! Succes. Groetjes Cindy

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-10 10:19

HAR-->GVL

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Capricornia

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-10 17:48

Ik heb er kort geleden zelf nog eentje gemaakt, ik heb namelijk die witte longierhilfe al, maar die kon ik niet icm met mijn longeer singel gebruiken, dus ik heb bij een bouwmarkt 4 m (veel ik weet maar ik wou zeker weten dat hij niet te kort zat) gehaald, 2 musketon clips, gewoon aan over zijn rug en tussen zijn benen aan het bit vast, en dan een beetje passen en meten hoe lang het wordt, ik heb hem nu met een knoop op zijn rug voor als hij meer aan het werk moet, maar zonder knoop loop hij in een hele ontspannen houding.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie