Past hij?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

SheeNegro

Past hij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-10 11:11

Hey allen !

Heb gisteren de pessoateugel en een longeersingel aangeschaft, dit omdat ik ga studeren voor dierenarts en mijn beestje toch in conditie wil houden als ik minder tijd heb om te rijden ;)
Paardje kent het longeren natuurlijk wel, ook met bijzet (die simpele longeer bijzet met rubber ringen). Ben voor pessoa gegaan omdat paardje lief meer zijn achterhand moet gebruiken.

Mijn vraag was dus, hangt hij correct?
Ik weet dat je het rustig moet opbouwen omdat het zeer intensief is,
hoe hoger de broek hangt (niet te hoog natuurlijk) hoe meer je vraagt
hoe lager je de broek hangt, hoe minder je vraagt.

Afbeelding

Hij is gewoon aan het halster vast gemaakt ;)
Oh en ik heb de wiki ook al gelezen natuurlijk }:0

Tips over het opbouwen hoor ik ook natuurlijk graag!
Laatst bijgewerkt door SheeNegro op 30-08-10 11:16, in het totaal 1 keer bewerkt

keat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 11:15

hij hangt zo goed hoor. ik heb zelf alleen een longeersingel die wat langer is zodat je dus ook aan de zijkant van het paard wat meer en lager ringen hebt. ik vind dat fijner om een paard in te stellen. bij mij was het risico namelijk dat ze te diep gingen lopen en dus op de voorhand vielen.

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 14:25

keat schreef:
hij hangt zo goed hoor. ik heb zelf alleen een longeersingel die wat langer is zodat je dus ook aan de zijkant van het paard wat meer en lager ringen hebt. ik vind dat fijner om een paard in te stellen. bij mij was het risico namelijk dat ze te diep gingen lopen en dus op de voorhand vielen.

Ik heb met de mijne precies hetzelfde probleem, zeker als ik meerdere keren per week de passoa erbij pakte.
Nu doe ik het niet meer zovaak maar merk wel dat dit bij hem een risico blijft dus wel goed opletten dat de achterhand ook daadwerkelijk gebruikt wordt en actief naar voren houden.

Verder hangt hij prima :)

je kunt evt. de katrollen ook aan je longeersingel hangen en dan gewoon touwtjes door de bitringen en onderop vast met de normale haken wel even verstellen dan natuurlijk want de mijne reageerde best wel op die katrolletjes..

paardengek57

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 21:37

Volgens mij hangt ie idd wel goed, maar alsnog hetzelfde wat zij al zei