longeren

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

willie10

longeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-10 21:43

met longeren heb ik een probleempje want als ik dat doe met elastieken(halsverlenger) wil ze niet in galop want dat vind ze altijd al heel moeilijk maar dat wil ze dan niet, en op rechts lijkt het net of ze kreupel loopt dat komt omdat de binnenschouder naar binnen valt maar hoe kan ik dit oplossen aan de longe?

LiVetime

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-10 10:20

Heel simpel, weg met die halsverlenger en laat t paard eerst in balans leren lopen aan de longe.
Voltes heel groot maken om te beginnen en zodra paard iets naar binnen valt zwiep jij met je zweep richting buik van het paard om m weer naar buiten te krijgen.
Eerst moet de balans in orde zijn voordat je van voren bezig gaat.
Een paard die niet goed in balans loopt, die gooit ook snel t hoofd omhoog tijdens t lopen. Dus, zodra de balans in orde is (ook zeker aan te raden om onder t zadel flink te oefenen) zal t paard vanzelf leren ontspannen en gaan zakken van voren.
Dus heb je die halsverlenger echt niet meer nodig :)
Maar geef t allemaal de tijd hoor. Dit is geen wekenplan.

chrisje_83

Re: longeren

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-10 15:55

Inderdaad halsverlenger eraf. Eerst maar eens op eigen benen leren lopen aan de longe. Daarna zou ik gaan longeren met dubbele lijnen.