Pony word te speels?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TheJokerr

Pony word te speels?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-10 19:29

Hoi allemaal,

lucky mijn shet, die begrijpt de basis ect prima! ze doet het allemaal heel goed :)
alleen het probleem is ze gaat bokken naar mij toe, en dit met oortjes naar voren, en dan galopeert ze vrolijk weg.. dit is blijkbaar speelsheid, maar dit moet minderen want ze word echt zo heel dominant, ze gooide gister oren in de nek en ging heel wild met haar staart zwiepen, ik vond het een beetje grof worden en heb haar even niet beloond, pas toen ze weer braaf naast me liep weer beloont,
maar hoe kan ik voorkomen dat lucky niet té speels word, aangelijnd gaat niet geslaagd worden, dan kan ze niet galop en daarna gelijk stilstaan, los is dan wel een optie maar dan voel ik me heel klein vergeleken bij haar... iemand tips?

groetjes

Odysseus

Re: Pony word te speels?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:38

Ik vind dat bokken gericht niet speels klinken, maar gewoon een dominantie probleem. Zeker als ze daarna ook nog de oren in der nek legt als ze bij je is.

Mocht ze gericht trappen dan zou ik een trap terug geven. Zo heb ik een dominante shet onder controle gekregen. Klinkt heel gemeen, maar als je dit zo door laat gaan kan je er straks niet eens meer bij in de buurt komen en beslist hij wat jullie gaan doen..

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 12:41

Dat bokken lijkt mij ook niet speels, je paard hoort no matter what niet te bokken!
Straf hem hier dus ook direct voor.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 15:54

Ik zal haar nu gaan straffen, dacht ook weer te gaan twijfelen gisteren, maar vandaag heb ik haar even rust gekregen,

ze word ook gepoetst en bereden door ongewenste kinderen in de weide, dit weet ik omdat ik vorige week met vriendin naar de pony ging om halster te passen, en toen zat er een kind op..

kan het ook zijn dat ze me niet vertrouwt?
of word het echt een dominantie probleem?

1love4horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:00

TheJokerr schreef:
kan het ook zijn dat ze me niet vertrouwt?
of word het echt een dominantie probleem?

Ik denk niet dat het komt, omdat ze je niet vertrouwt;)
wel zou ik er een briefje neergaan hangen dat ze van je pony af moeten blijven, want die kunnen er wel voor zorgen dat ze zich anders gaat gedragen;)
als ze de heleweek door kleine kinderen word behandelt, die lachen om een bok of iets dergelijks, dan heb je kans dat ze denkt van: Oh leuk! ik mag dat dus gewoon doen.... en doet ze het ook bij jou.
mijn pony ging van een beetje trappen naar echt de stal uitjagen, en ik kon op begeven moment niet meer in haar buurt komen, het is puur het uitproberen van...;)
de dieren arts is er bij geweest die heeft haar een harde klap op haar buik gegeven waar ze zich wild van schrok, en nu gaat alles super! kan alles met haar doen en het is al bijna een jaar geleden;)
en nog doet ze niets.
misschien komt het daar door;)
dat je net als ik veelste lief bent voor je pony, en dus dingen die jij ziet als. ach tis niet erg, moet bestraffen;)
xxxxx

060606

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 16:11

Als eerste zal ik duidelijk aangeven dat niemand bij je pony mag komen!
Dit zal ik echt absoluut niet accepteren, straks trapt je pony een kind?
En misschien maken die kinderen je pony zo gek dat ze daarom zo loopt te bokken; omdat ze niet weten hoe er mee om te gaan?
Ik kan nog veel meer opnoemen als ik jou was zou ik zsm. zorgen dat dat afgelopen is.

Daarnaast kan je altijd aan het vertrouwen werken, maar wanneer ze bokt moet je haar gewoon afstraffen, of ze je nou vertrouwd of niet dat mag gewoon niet.

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 16:22

zo lief ben ik voor me pony niet, geef haar gerust een trap als ze naar mij trapt, maar dat bokken vind ik gewoon link... :\
ten 1e het is wel mijn verzorgpony dus ik heb er eig. niks over te zeggen, maar snap ik vredesnaam ook niet waarom die baas er niks van zegt en het toelaat want ik was er 2 jaar vóór hun al.... nu ben ik wel aan het afminderen met lucky omdat ik nu wil overgaan op keuringen ect. maar dit betekent niet dat ik het opgeef!! ik heb al een briefje opgehangen GELIEVE NIET PONY'S VOEREN EN AANHALEN OF IN DE WEIDE KOMEN! maar het wil niet werken want het hangt er al dik een maand.. en nog blijven ze komen, kunnen blijkbaar niet lezen :o

ik ga denk ik morgen even langs lucky en haar weer een flink uitboosten daaronder bedoel ik longeren ect. zodat ze weet dat ze bij mij niks moet flikken, heb ook altijd een zweepje bij als ik ga VD'en als ze iets naar mij gericht doet tik ik haar aan, veels te lief soms dus :o maar er komt regelmatig haar zusje even langs kijken wat wij aan het doen zijn :j maar die is ook zo dominant als de pest, maar die heeft na 3 maanden stil staan alleen met haar mams goed kunnen nadenken, dus die is er best wel overheen :)

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-10 18:31

Kun je niet even een keertje daar gaan zitten wachten en als ze komen dan grijp je ze snel bij de kraag en zeg je 1x duidelijk dat je niet meer wil hebben dat ze komen, zo wel dan bel je de politie want je weet waar ze wonen en wie hun ouders zijn? :) Eventueel een nepcameraatje ophangen en er een bordje onder hangen 'cameratoezicht'?

TheJokerr

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-10 18:34

ik ga even de baas smsen/bellen dat die andere kinderen lucky verpesten, en dat ik zo word weggejaagd, hij zal samen met mij denk ik nu wle actie gaan ondernemen omdat ik het zát ben dat hun mijn allergrootste droom doorbreken :\