Hoe precies beginnen met mijn Haflinger?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Bitje_

Hoe precies beginnen met mijn Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-10 14:01

hallo,
ik heb altijd al respect gehad voor de mensen die bezig zijn met vrijheidsdressuur en manieren van grondwerk.
Nou ga ik binnenkort dus ook beginnen met mijn 4 jarige haflinger ruin, waarmee ik een dikke band heb om ook
echt zulke dingen mee te kunnen doen. Om te beginnen volgt hij me overal en ziet mij dus al als een leider,
kijk alleen al bijvoorbeeld naar dit filmpje; http://www.youtube.com/watch?v=R1IEytmO ... 522126eef2 .
ik heb al veel informatie gezocht en gelezen (oa de site van E_Nalanta@ van bokt)
en daar heb ik veel van opgestoken.

Alleen nu de vraag, waar moet je nou precies mee beginnen?
Want volgen doet hij al, en halthouden ook. Dus moet ik nu bezig met inparkeren en kleine kunstjes als bijv. flemen en targetten
en evt. jambette als dat al goed uitpakt?
En mijn haflinger is best een schooier als het om eten gaat, hoe kan ik dat dan het beste zo goed mogelijk afleren? :)

groetjes Lotte

Bojangles

Re: Hoe precies beginnen met mijn Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 17:59

Enkele handige basisoefeningen zijn: Het leren targetten van een pion en het optillen van de voetjes op commando.

Je kan ook een beginnetje maken van een buiging en een spagaat is ook altijd handig voor allerlei vervolgoefeningen.

In mijn onderschrift vind je mijn website ook met diverse uitleg over vrijheidsdressuur en meer!

Almeetje

Re: Hoe precies beginnen met mijn Haflinger?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-10 18:18

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-10 18:20

Almeetje schreef:
Kijk eens op http://www.everyoneweb.nl/NALANTA
Daar vind je veel kunstjes en ook hoe je ze kan aanleren.

als je de openingspost had gelezen had je gezien dat ik die site al helemaal had uitgepluist en dat ik daardoor
ook veel meer te weten ben gekomen :D

Bojangles schreef:
Enkele handige basisoefeningen zijn: Het leren targetten van een pion en het optillen van de voetjes op commando.

Je kan ook een beginnetje maken van een buiging en een spagaat is ook altijd handig voor allerlei vervolgoefeningen.

In mijn onderschrift vind je mijn website ook met diverse uitleg over vrijheidsdressuur en meer!

oke dankje, zal eens kijken :j