Vrijheidsdressuur: de Basis, hoe te leren.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Suuskipje

Vrijheidsdressuur: de Basis, hoe te leren.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 17:55

Ja ik heb de algemene topics doorgelezen, maar niet echt mijn antwoord kunnen vinden en hoop op tips!

Vanaf 1 september ga ik weer lekker verder met leasen van Witje en vanaf dan mag ik hem ook losgooien, longeren en grondwerk gaan doen met hem.
Naast rijden wil ik hem graag de basis van de vrijheidsdresuur leren en als hij het goed oppakt hiermee verder gaan.

Maar ik weet niet goed hoe te beginnen, met bijvoorbeeld stappen op commando, draven op commando, galop op commando, blijven staan, naar me toe komen en volgen.
Hoe begin ik hiermee, ik ben nog helemaal groen op dit gebied dus tips zijn van harte welkom!

Captain

Re: Vrijheidsdressuur: de Basis, hoe te leren.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 20:32

Leuk dat je VD gaat oppakken. :)

Ik heb samen met E_Nalanta hier op Bokt een site over VD waar precies staat uitgelegd hoe je begint en de andere kunsten aanleert.
Dus kijk even op www.everyoneweb.com/NALANTA

:D

andereas19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-10 18:51

17-07-10

als ik wil aan draven wil mijn pony galoperen en dat is voor al als ik ga door zitten in draf dan denkt hij dat hij moet gaan aan galoperen hoe kan ik hem dat af leren en hoe kan ik op mijn buiten teugel sturen

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-10 21:30

Welkom op GVL.

Je geeft aan wel de algemene topic doorgelezen te hebben, maar nog niet te weten hoe te beginnen.
Toch stel je eigenlijk een weinig concrete vraag. Je kunt een nieuw topic openen met een concretere vraag (voorbeeld: wat is je plan, wat heb je al gedaan, waar heb je al gezocht naar je antwoord).
Voor nu gaat dit topic op slot, aangezien 'starttopics' niet gewenst zijn. :)