Welk hulpmiddel voor moeilijk te ontspannen shetlander?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Borisje

Welk hulpmiddel voor moeilijk te ontspannen shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-10 19:42

Ik heb een probleempje, nouja, mn shetlanderhengst Boris heeft een probleem, hij kan maar ontzettend moeilijk lekker laag lopen met z'n hoofd.
Het gaat hier om het longeren, in stap gaat alles prima, ook zonder hulpmiddelen loopt hij met z'n hoofd lekker laag, in het begin bijna niet maar als we eenmaal een tijdje bezig zijn gaat hij lekker ontspannen en over de rug lopen.

Maar zodra we overschakelen naar draf of galop dan gaat z'n hoofd recht de lucht in en komt hij niet meer omlaag := In draf af en toe nog het geluk dat hij een beetje rustig wil lopen, dan loopt hij wel redelijk ontspannen, maar voor de rest is het niet te doen.
Nu heb ik al vanalles geprobeerd kwa hulpteugels met longeren (behalve de pessoateugel), omdat hij ook moeilijk wil buigen met z'n hals, hier oefenen we vaak op met lange lijnen en mennen en dat gaat wel steeds beter, ook wordt hij steeds actiever wat in het begin ook erg slecht was, maar het ontspannen wil maar niet lukken.

Nu ben ik wel benieuwd wat jullie kunnen aanraden kwa hulpteugels of oefeningen zodat hij gewoon eens lekker met z'n neus over de grond loopt. Hij kán het dus wel! Want hij doet het ook in stap en af en toe eens in draf.

Ik zou ook nog wel wat tips willen voor het buigen van z'n hals, dat gaat nog steeds moeilijk, al zijn we wel aan het oefenen met steeds rekken en veel wendingen enz.

(ik moet er wel bij vertellen dat Boris een hele zwaargebouwde, stevige pony is met een hele grove korte nek, waardoor hij ook al vrij slecht kan buigen)

Romeo15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-10 21:39

met pessoa longeren en dan tussen z n voorbenen doen
ik weet alleen niet of ze ze ook hebben in maatje shet...

Naomiponne

Re: Welk hulpmiddel voor moeilijk te ontspannen shetlander?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 11:15

Je kunt ze ook láten maken in maatje Shet, @ hier boven mij.
Ik had er ook één laten maken.
Succes!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 13:19

Ik zit er idd ook aan te denken om een passende te laten maken, maar dan moet ik wel bijna zeker weten dat het gaat werken, anders vind ik het nógal zonde van mn geld. :P

arans

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 13:24

en een touwtje over zijn rug, tussen zijn voorbenen en dan naar het bit of halster
Afbeelding

Naomiponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 17:18

DeEiken schreef:
Ik zit er idd ook aan te denken om een passende te laten maken, maar dan moet ik wel bijna zeker weten dat het gaat werken, anders vind ik het nógal zonde van mn geld. :P

Dat lukt wel hoor, & ik vind het niet zo duur.
Ik garandeer je met 80 % zekerheid, haha :o, dat het goed komt dan. (:
Ik heb het ook, werkt prima.

Succes!

Borisje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-10 21:43

Haha 80% is toch wat te weinig, ik zie liever ervaringen van mensen die een pessoa gebruiken bij ook een stijf paard. :P Ik geloof best dat het prima werkt, maar ook bij mijn pony?

Enne Arans ik heb die manier vandaag eens geprobeerd, ik moet wel zeggen dat hij meer omlaag liep dan normaal, dus ik ga hier zeker mee door!

Naomiponne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-10 21:47

Touwtje over de rug methode?
Werkt ook ja, gebruikt vriendin ook. (:
Maar dat vindt ik toch, nouja, weet niet. ik gebruik liever longeersingel met bijzet etc.