inspiratie voor iemand die slecht te been is?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

kynshiri

inspiratie voor iemand die slecht te been is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-07-10 14:02

goed, ik heb dus mn enkel gebroken, ben geopereerd geweest en kan dus al een hele tijd niet rijden intussen (en dat gaat waarschijnlijk nog ff duren ook).
nu ben ik het stilzitten echt wel beu en zou ik graag toch al iets met de paarden beginnen doen... helaas is ons arsenaal VD-trucjes waarbij ik niet teveel hoef te wandelen nogal klein... Ik deed meestal grondwerkpatterns met hindernisjes in verwerkt of langeteugelwerk, maar momenteel kan ik enkel wat rondkreupelen (meestal dan nog met 1 kruk) :o

clickertraining kennen mijn ponies en ze kennen wel wat basistrucjes als een kus geven, flemen, spaanse pas en op het blok staan, maar ik weet zelf niet echt veel trucjes meer waarbij ik bij voorkeur niet te veel zou moeten bewegen... het begin van een buiging kent mn ene pony ook al, maar dan moet ik zelf door de knieën en dat is niet zo handig...

dus graag ideeën wat ik ze nog zou kunnen leren en dat me niet teveel moeite zou kosten? mogen stomme dingetjes zijn...
ik zag bv ergens pootjes kruisen? ik dacht dat te leren vanuit wijken voor druk te vragen ter hoogte van de schouder waardoor ze een pas opzij draaien. zou dat lukken?

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 10:47

't Is iets heel anders, maar toen mijn vriend lange tijd niet mocht rijden na een blessure zijn we ons koetsiersbewijs gaan halen. Zo kon hij ondanks het feit dat hij slecht liep toch met paarden bezig zijn. Je kunt dat natuurlijk niet (direct) met je eigen pony doen, maar je kunt zo in ieder geval met paarden bezig zijn. Pas wel op: wij hebben er de men-ziekte aan overgehouden en zijn nu even actief in de mensport als onder het zadel ;) :D .

kynshiri

Re: inspiratie voor iemand die slecht te been is?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-07-10 11:41

goh ik heb niet rechtstreeks interesse in mennen eigenlijk en zou ook geen idee hebben waar ik ergens in de buurt les zou kunnen nemen om eerlijk te zijn.