Longeren - paard RECHT RICHTEN

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magli

Longeren - paard RECHT RICHTEN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 16:53

Hoi,

we zijn nu al een tijdje bezig met lessen enzoverder die gebaseerd zijn op het recht richten. Deze gaan heel goed, maar ik zou ook graag terug eens beginnen met longeren.
We hebben het een tijdje gewoon gedaan met hoofdstel en dan het longeertouw over't hoofd, maar hij begon daar van te kantelen, ook buitenhand naar buiten smijten enzoverder.

Nu is hij ondertussen al wat sterker geworden, ofja, hij heeft al veel meer conditie en zou nu dus eens willen verderdoen met dat longeren ... pessoa lijkt me goed, maar nog niet is ons stadium - we zijn bezig met echt op de buitenteugel rijden, dus zou echt iets nodig hebben dat gewoon mijn handen vervangt...

iemand ideën en voorbeeldfoto's?

Mensen die volgens methode van AdB werken?

Alle hulp is welkom :D

groetjes, Magali

Rianne_

Re: Longeren - paard RECHT RICHTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:55

Ik heb een tijdje volgens de methode van AdB gereden. Ook longeren kwam er wel in voor. Ik heb vooral veel geoefend met de dubbele longe, zeker een aanrader. :)

Kun je geen instructie vinden die les geeft volgens de AdB methode? Kun je eens een proeflesje proberen. Vaak zijn er wel instructeurs die ook best les willen geven in het longeren, werken aan de hand ipv rijden. ;)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 16:57

Ik kan het wel eens vragen aan m'n gewone instructrice, maar 't is niet dat ik me fulltime wil bezighouden met het longeren, neem gewoon 1 keer per week ofzo.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 16:59

Ja precies. :) Degene waar ik les van heb gehad volgens de methode van AdB gaf ook wel gewoon losse lesjes 'werken aan de hand'. Zo is er ook vast wel iemand die bereid is je eens in de zoveel tijd eens een longeerlesje te geven.

Je kunt je instructrice ook vragen of jullie een halfuurtje kunnen longeren en een halfuurtje rijden bijvoorbeeld. Want een uur alleen longeren is misschien ook weer saai.. Dan kun je iig weer vooruit. ;)

magli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-07-10 17:14

Ik zal het haar eens vragen :) Bedankt!x

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 17:55

Succes ermee. ;)

Moll

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-10 18:04

mijn advies van uit het rechtrichten is dubbele longe, heb je hier nog nooit mee gewerkt raad ik je aan les daar in te nemen, pasoa nooit aan beginnen, met dubbele longe kan je het paard recht richten in elke gewenste gang, en kan je zelfs zover door werken dat je van SB tot ranver kan oefenen.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-10 03:16

Zelfs met enkele longe kun je prima buiging vragen, en correcte buiging leidt tot een recht paard :)

je begint simpel: overgangen op commando
Daarna: buiging: duw de ribbenkast naar buiten, naar buiten naar buiten. Niet aan het hoofd trekken, gewoon de ribbenkast met je houding, je focus, je zweep naar buiten wijzen en je hand ontspannen.

Wanneer ze dit kunnen ga je je volte spiraalgewijs verkleinen, en van daaruit duw je de ribbenkast weer naar buiten zodat het binnenachterbeen ver onder massa geplaatst wordt (wijken op de volte dus).

Als je paard dit kent en met vertrouwen je hand volgt, vraag je op de kleine volte lichtjes lichtjes het hoofd iets naar je toe en hou je toch de ribben van je weg zodat ze in sb gaan.

Klinkt simpel maar is pittig, maar het kan echt wel aan enkele longe!