buigen hoe leer ik dit goed mijn paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

CrossHorse

buigen hoe leer ik dit goed mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 15:19

Hoi allemaal,
zoals bij faq ook staat luistert mij paard naar de comando's draf volgen etc.

Maar nu wil ik mijn paard kunstjes laten leren maar hier lopen we een beetje vast...

Hoe laat ik nu mijn paard merken dat ze iets moet doen zoals buigen, en ze buigt wel een stukje maar niet heel ver.... als ik het met een snoepje probeer(vind ik zelf geen goede manier) loopt ze gewoon achteruit zodat ze niet hoeft te buiten, en haar benen gaan ook niet naar voren en zulke dingen...

Zijn er misschien ook makkelijkere kunstjes??
zouden jullie ze dan ook precies willen vertellen hoe je dat doet, waar je mee begint etc...

En het handigste zou zijn met foto... Maar ik vraag ook wel heel vee.. ;)

Alvast bedankt..

Captain

Re: buigen hoe leer ik dit goed mijn paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-10 19:45

Nou, het makkelijkste is dat je met de kleine kunstjes begint zodat je paard doorkrijgt dat hij dingen moet gaan doen op commando en daarvoor beloond word. (waarom vind je snoepjes geen goede manier?) Bij kleine kunstjes kun je denken aan flemen, nee schudden, kusjes geven, targetten, ja knikken, mooi staan, knuffel geven etc.

Kijk voor de uitleg van de kunsten + foto's en voorbeeld filmpjes even op www.everyoneweb.com/NALANTA

CrossHorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-10 20:39

H_Nalanta schreef:
Nou, het makkelijkste is dat je met de kleine kunstjes begint zodat je paard doorkrijgt dat hij dingen moet gaan doen op commando en daarvoor beloond word. (waarom vind je snoepjes geen goede manier?) Bij kleine kunstjes kun je denken aan flemen, nee schudden, kusjes geven, targetten, ja knikken, mooi staan, knuffel geven etc.

Kijk voor de uitleg van de kunsten + foto's en voorbeeld filmpjes even op http://www.everyoneweb.com/NALANTA

super website ja!!! :D

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:49

Ik heb een tennisbal op een stok gedaan. Toen geleerd dat ze bij het woord 'bal' de tennisbal aan moes raken. Toen de bal steeds verder tussen haar benen gehouden. Steeds corrigeren als ze meeloopt.

Werkt je met clicker trouwens? Dan kun je precies op het goede moment belonen :j

Dus als ze dat goed doet, dan met je zweep tegen de buik en dan de bal erbij. Daarna laat je de bal weg en staat ie op zweepcommando.

Let wel op: een buiging is geen beweging dat een paard iedere dag maakt. Bouw dit dus rustig op! :)

mariantjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-12 20:40

Ik heb mijn paar het zo geleerd:
Ze vind kunstjes heel leuk en doet dan ook enthousiast mee, kweet natuurlijk niet of het bij jouw ook zo gaat, maar
ik liet ze eerst een voet geven en dan met een snoepje of brokje het hoofd eronder proberen te krijgen.. En de voet meedoen en dan ligt ze zo op haar knie met het hoofd ertussen zegmaar.... Beetje vaag verhaal misschien, maar hoop dat je er wat mee kunt.. Groetjes,

aliona12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-13 18:39

Je moet je paard duidelijk maken, dat ze moet buigen.
Want anders gaat ze ervan profiteren.
Dus als ze achteruitgaat bv. een trekje aan het touw geven.
Zeker niet toegeven.
Proberen tot het lukt.

x_Kimberlyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-13 13:39

Beginnen met de kleine kunstjes, en dan de tragette. Dan kan je later doormiddel van een tragette je paard laten buigen.
Mijn paard liep eerst ook naar achter toen ben ik terug gegaan naar de basis en heb hem het 'parkeren' stil staan en blijven staan wanneer ik zeg nog verbeterd. Dat hielp bij mij wel :)
Succes.