Ik verzorg nu een paard dat wat bij mijn bijrijdpaarden op de pensionstal staan...
dit paard is best vervelend op stal, maar dat komt doordat de eigenaar nooit komt is er bang voor......
Maar goed ik ga hem uit het land halen erg vrolijk etc. Na het hoeven krabben loop meneer heel vrolijk en netjes (hoeven zaten heeeel vol)...
Toen ik erop zat, (heeft geen zadel ligt bij de eigenaar maar komt nooit, had tegen de eigenaar gezecht toen we een onderlinge wedstrijd hadden laat die kinderen die knol maar verzorgen)
voelde ik al dat zijn ruggengraat heel erg naar links toe zat, en al wou je stelling rijden om hem soepel te laten worden was die erg stijf, er waren geen paarden in de buurt stonden ver achter in het land dus voelde zig alleen daardoor ging die naar het hek toe, maar ik stuur hem om van het hek weg te gaan maakt die dus een flinke bok, denk dat het pijn deet.... Ik bleef gelukkig goed zitte.... maar daarna maakte die weer een bok, bleef weer zitten, maar ik werd toch wel een beetje bang, dus roep ik naar iemand die op het hek zat, pak die vervelende knol beet, straks lig ik er naast, maar meneer gaat verder, en maakt een bok met vier benen van de grond, toen sprong ik er snel af en pakte het paard beet....
Maar denken jullie dat het aan zijn rug ligt, ik denk het zelf wel omdat die bokte toen ik naar links stuurde...
Of zou ik gewoon een ander redelijk passend zadel om moeten doen en dan maar wat proberen....
Hij heeft ook geen hoofdstel, dus dacht ik misschien moet ik een oud hoofdstel indoen, maar dan zit je weer met het bit... Heb een enkel gebroken bit en een dubbel gebroken bit... Zou je dat bij een fjord kunnen doen...
Heb echt geen idee wat ik zou moeten doen...
Wie heeft tips... Dacht zelf ook aan LONGEREN of wat VRIJHEIDSDRESSUUR om het weer soepel te maken, of zouden jullie gewoon lekker gaan aan de hand springen en zulke dingen en lekker wandelen....
Ik weet het niet