Hoe VD oefenen/trainen/belonen zonder zweep en snoepjes?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xDeems

Hoe VD oefenen/trainen/belonen zonder zweep en snoepjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-10 20:31

Hoi !

Nou, mijn vraag is dus:
Hoe leer je een paard een VD truc zonder een zweep om zijn voet aan te tikken en een snoepje om te belonen?

Me VP wordt namelijk heel bijterig van snoepjes en de eigenaren zijn tegen zweep, omdat ie al zo voorwaarts is..

Mastrootje

Re: Hoe VD oefenen/trainen/belonen zonder zweep en snoepjes?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 21:19

consequent zijn. Gebruik een clicker. En begin met hem te leren dat hij uit jou ruimte moet blijven. Hij krijgt niks voordat jij clickt, en dan nog mag hij niet in jou ruimte blijven.

De zweep is niet bedoeld om te slaan, maar als verlenging van je hand. Misschien kan je dat uitleggen aan de eigenaren, zodat ze het niet zo een probleem meer vinden?

LeonieL

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:38

Een zweep is zeker niet nodig hoor.
Ik gebruik ook geen zweep. Zeker niet bij het aanleren.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:47

Een zweep is er niet voor om je paard tegen z'n been te meppen om hem een Jambette te laten doen maar je moet het zien als verlenging van je arm. Zo gebruik ik hem om de Spaanse Pas te vragen anders zou ik dat simpelweg niet kunnen vragen zonder een hoef tegen me hoofd te krijgen. Ook voor andere kunsten is het hardstikke handig, zonder zweep kan ik niet lekker VD-en! :n

Tegen voedernijd kun je een aantal dingen doen, je kunt sowieso met de clicker gaan werken. Je kunt daarbij ook het voedselweigeren aanleren en anders je paard gewoon een flinke smeer verkopen als hij hapt. Ook wil een steentje ipv een snoepje geven weleens werken. (je geeft een steentje als je paard opdringerig word en zo leer je hem dat opdringerig zijn niets oplevert en netjes wachten wel)
Kijk voor meer tips even op www.everyoneweb.com/NALANTA :)

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 14:41

H_Nalanta schreef:
Een zweep is er niet voor om je paard tegen z'n been te meppen om hem een Jambette te laten doen maar je moet het zien als verlenging van je arm. Zo gebruik ik hem om de Spaanse Pas te vragen anders zou ik dat simpelweg niet kunnen vragen zonder een hoef tegen me hoofd te krijgen. Ook voor andere kunsten is het hardstikke handig, zonder zweep kan ik niet lekker VD-en! :n

Tegen voedernijd kun je een aantal dingen doen, je kunt sowieso met de clicker gaan werken. Je kunt daarbij ook het voedselweigeren aanleren en anders je paard gewoon een flinke smeer verkopen als hij hapt. Ook wil een steentje ipv een snoepje geven weleens werken. (je geeft een steentje als je paard opdringerig word en zo leer je hem dat opdringerig zijn niets oplevert en netjes wachten wel)
Kijk voor meer tips even op http://www.everyoneweb.com/NALANTA :)

*ziet Hannah meppen tegen been* _O-

Nee idd, zweep is verlengstuk en NOOIT bedoeld om mee te meppen bij VD. Als beloning kun je ook gewoon aaien en lieve woordjes zeggen, let dan vooral op stemhoogte :j

jippiejee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-10 14:12

Mijn pony wordt ook verschrikkelijk opdringerig met snoepjes. Dan draait alles om eten :s.
Ik doe het zonder eten en met uitbundig belonen. Aaien, stem.
Aan het einde van de 'training' krijgt hij wat lekkers!