shet loopt naar binnen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

shetgekte

shet loopt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-10 16:38

Hoi,
Ik longeer soms mijn shetje. Maar als ik halt wil houden(wat ze heel moeilijk doet) loopt ze naar binnen.
Iemand tips? En wie weet waar je een goeie kwaliteit touwhalster voor shet kan kopen/bestellen?

Groetjes shetgekte :D

ElsB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:36

Mijn tinker heeft geleerd halt te houden als ik de zweep een metertje voor zijn neus horizontaal uitstrek. Als je pony naar binnen komt helpt het meestal als je de zweep uitsteekt naar zijn flank. Is uitsteken niet genoeg, dan moet je 'm op die plek een tikje geven. Dat betekent dus dat je zweepslag lang genoeg moet zijn om hem te kunnen raken en dat je moet oefenen, zodat je hem ook daadwerkelijk op de goede plek kunt raken. Oefenen met de zweep kun je zonder pony doen, bijvoorbeeld op een paaltje.

mvn

Re: shet loopt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:25

bekend probleem. wat helpt is longeren met een dubbele longe, door de buitenste lijn erbij te houden is het makkelijker om het paard op de volte te houden. duidelijk commando geven en de zweep erbij houden. eventueel richting flank om ze het paard naar buiten te houden.

celien94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-10 19:26

heeft mij pony ook heb ik tijden het rijden gecorigeerd en doet e nu ook niet meer aan de longe

Roos80

Re: shet loopt naar binnen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-10 00:06