Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
jouke_h schreef:Ik verbaasde me pas erover hoe iemand een jong paard aan het longeren was. Ze begint meestal met de eerste keer met los te laten lopen. Ze rent er dan als een gek achter aan en doet zo eng mogelijk met zweep en al. Op het moment dat ze dan wil gaan longeren wil het paard niet meer bij haar in de buurt komen. Vervolgens als het dan eindelijk gelukt is om te vangen gaat ze longeren. Met veel lompe bewegingen en eventueel een hoop geschreeuw wordt hij dan voorwaarts gezet. Natuurlijk schiet hij dan als een gek weg waarna zij gaan hangen. Dat houdt ze meestal niet lang vol en dan loopt hij weer los met de longeerlijn achter zich aan, of om zijn benen heen. Dit gebeurd echt zo ontiegelijk vaak en ze is pas zeker 2 uur aan het longeren geweest. Ze kon mij nou niet echt vertellen wat haar insteek nou was alleen dat hij zich over moest geven. Zelfs na 2 uur lopen en zeiknat te zijn liep ie los en de volgende keren net zo. Kunnen jullie mij duidelijkheid geven wat zij aan het doen is?? Het is niet echt mijn manier maar ben altijd wel benieuwd naar waarom iemand iets zo doet alleen zij kan het me niet echt vertellen...
jouke_h schreef:Ik verbaasde me pas erover hoe iemand een jong paard aan het longeren was. Ze begint meestal met de eerste keer met los te laten lopen. Ze rent er dan als een gek achter aan en doet zo eng mogelijk met zweep en al. Op het moment dat ze dan wil gaan longeren wil het paard niet meer bij haar in de buurt komen. Vervolgens als het dan eindelijk gelukt is om te vangen gaat ze longeren. Met veel lompe bewegingen en eventueel een hoop geschreeuw wordt hij dan voorwaarts gezet. Natuurlijk schiet hij dan als een gek weg waarna zij gaan hangen. Dat houdt ze meestal niet lang vol en dan loopt hij weer los met de longeerlijn achter zich aan, of om zijn benen heen. Dit gebeurd echt zo ontiegelijk vaak en ze is pas zeker 2 uur aan het longeren geweest. Ze kon mij nou niet echt vertellen wat haar insteek nou was alleen dat hij zich over moest geven. Zelfs na 2 uur lopen en zeiknat te zijn liep ie los en de volgende keren net zo. Kunnen jullie mij duidelijkheid geven wat zij aan het doen is?? Het is niet echt mijn manier maar ben altijd wel benieuwd naar waarom iemand iets zo doet alleen zij kan het me niet echt vertellen...
Abeltje77 schreef:jouke_h schreef:Ik verbaasde me pas erover hoe iemand een jong paard aan het longeren was. Ze begint meestal met de eerste keer met los te laten lopen. Ze rent er dan als een gek achter aan en doet zo eng mogelijk met zweep en al. Op het moment dat ze dan wil gaan longeren wil het paard niet meer bij haar in de buurt komen. Vervolgens als het dan eindelijk gelukt is om te vangen gaat ze longeren. Met veel lompe bewegingen en eventueel een hoop geschreeuw wordt hij dan voorwaarts gezet. Natuurlijk schiet hij dan als een gek weg waarna zij gaan hangen. Dat houdt ze meestal niet lang vol en dan loopt hij weer los met de longeerlijn achter zich aan, of om zijn benen heen. Dit gebeurd echt zo ontiegelijk vaak en ze is pas zeker 2 uur aan het longeren geweest. Ze kon mij nou niet echt vertellen wat haar insteek nou was alleen dat hij zich over moest geven. Zelfs na 2 uur lopen en zeiknat te zijn liep ie los en de volgende keren net zo. Kunnen jullie mij duidelijkheid geven wat zij aan het doen is?? Het is niet echt mijn manier maar ben altijd wel benieuwd naar waarom iemand iets zo doet alleen zij kan het me niet echt vertellen...
Laat me raden... ze is ook helemaal verbaasd/boos dat paardlief niet direct met de oortjes naar voren naar haar toe komt als ze hem aan de lijn wilt klikken?
is het er zo eentje?
amillia schreef:Klinkt alsof ze denkt er heel veel van te weten, zichzelf helemaal geweldig vind als het om paarden gaat maar eigenlijk geen idee heeft... Hoe oud is het jonge paard? 2 is jong maar 6 is ook jong. Rijd ze ook erop/wil ze erop gaan rijden? Helaas kun je er vrij weinig aan doen behalve advies geven en verder afwachten tot ze er keihard achterkomt dat het zo niet gaat, vroeg of laat heeft ze een keer flink ruzie met d'r paard.
Moontje1991 schreef:amillia schreef:Klinkt alsof ze denkt er heel veel van te weten, zichzelf helemaal geweldig vind als het om paarden gaat maar eigenlijk geen idee heeft... Hoe oud is het jonge paard? 2 is jong maar 6 is ook jong. Rijd ze ook erop/wil ze erop gaan rijden? Helaas kun je er vrij weinig aan doen behalve advies geven en verder afwachten tot ze er keihard achterkomt dat het zo niet gaat, vroeg of laat heeft ze een keer flink ruzie met d'r paard.
en dan hopen dat ze inziet dat zij fout is en niet het paard
amillia schreef:Moontje1991 schreef:
paardlief zal altijd sterker zijn. en een beetje verstandig mens weet toch echt wel dat als een paard bokkend en stijgerend op je af komt dat er ergens iets heel erg verkeerd gegaan is, want dat is wat er meestal gebeurt in dit soort gevallen (al laat een beetje verstandig mens het nooit zover komen)
amillia schreef:Moontje1991 schreef:
paardlief zal altijd sterker zijn. en een beetje verstandig mens weet toch echt wel dat als een paard bokkend en stijgerend op je af komt dat er ergens iets heel erg verkeerd gegaan is, want dat is wat er meestal gebeurt in dit soort gevallen (al laat een beetje verstandig mens het nooit zover komen)