frustraties tijden VD

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Mastrootje

frustraties tijden VD

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-10 13:39

Moet het er even uittypen hoor... #)

Wie kent het niet. Frustraties en irritatie tijdens het oefenen en/of uitvoeren ervan.

Ben nu al dagen 2 keer per dag aan het oefenen voor liggen. Paard snapt alleen niet dat ergens anders ook het klopje op de grond liggen betekend.

Nou is dat het nog niet eens, ik zou nog dagen door kunnen gaan met oefenen. Vind het niet erg dat hij het niet snapt, maar het is die ongelooflijk ongeinteresseerde houding van hem zodra het hem gaat vervelen hij toch maar liever gras eet dan daar in het zand te gaan liggen. En ik sta me rot te kloppen op het zand en zo nu en dan schraapt ie een beetje en loopt ie snel weer naar het gras, mij mee sleurend. Of wanneer ik het ergens anders doe, meteen weglopen, want ik vraag iets wat hij niet snapt dus ben ik niet meer interessant. Dan kan ik echt even _-:( -:(- Dan moet ik er zelf ook echt even mee ophouden, het paard weg zetten en weer even op adem komen.

Hebben jullie ook van die typische dingen?

soeboenoe

Re: frustraties tijden VD

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-10 16:03

jep, beste tip: Laat het gaan voor die dag, want met frustraties verder gaan geeft alleen maar meer onbegrip bij je paardje. Misschien moet je die oefening eens links laten liggen en er over een tijdje weer mee verder gaan? Misschien vind ie er nu geen bal meer aan omdat ie het zo vaak moet proberen en hij het niet snapt? Dat had ik namelijk met het targetten, dat vond ze op een gegeven moment zo saai dat ze me echt heel verveeld aankeek en met een grote zucht aan kwam lopen. Toen ben ik er gewoon even mee gestopt en nu is het nog niet haar favoriete oefening, maar ze doet het nu met meer plezier dan voorheen :P

En ik ken het als ze het bloed onder je nagels vandaan halen! haha, diep ademhalen en tot 10 (desnoods 100) tellen! :P