Ik heb het hier neer gezet omdat ik geen idee heb waar het anders moet, trouwens

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
TurdusMerula schreef:Bomba schreef:Spieren en conditie krijg je juist door werk
Je kunt ook onbelast werken.
Ik zou gaan steppen of als je durft, fietsen.
En daarnaast lange lijnen gebruiken om te gymnasticeren.
Waak ervoor veel te gaan longeren.
Bomba schreef:Nee, vergelijk het met je eigen lichaam. Je kan zelf door bijvoorbeeld iedere dag met je armen te zwaaien, niet spieren krijgen waar een ander 7 dagen in de week voor op de sportschool zit. Dat zou wel heel gemakkelijk zijn, dan hoefde niemand opeens meer te rijden..
gaellehtc schreef:Door zeer drukke werkzaamheden heb ik gedurende de winter 7 maanden niet gereden met een paard. Voor de winter had ik een wat lompe en onbehouwen galop. Gedurende die periode heb ik misschien 10 stapritjes buiten met haar gemaakt, haar laten lopen op de helling en haar wat los laten springen ( 50 cm). Na de winter niet rijden, stapte ik op. Wat stap, wat draf en een galopje...... Perfect doorgesprongen , gedragen verzamelde galop........ Wat nu moeten rijden...........
Je verstand gebruiken, kijken naar jouw paard en creatief zijn........
gaellehtc schreef:@janine1990
Begrijp niet helemaal wat je wilt zeggen....
Is jouw paard geblesseerd of geblesseerd geweest?
Janine1990 schreef:Het eerste paard dat ik noemde is ook een 17 jarige die Z2 heeft gelopen en ik rij 'm ongeveer op Zniveau, dus ik heb het niet alleen over een jong paard![]()
Zeker in de winter volstaat voor mij een beetje stappen ook niet.
Maar ik ben het wel met je eens dat je elk paard als individu moet zien, dat wordt te vaak vergeten. En ja, iedereen heeft een andere manier van met paarden omgaan. Ik keur dat van jou niet af, maar het past absoluut niet bij mijn manier.