Tijdelijke oplossing?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Misslolliex

Tijdelijke oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-10 20:02

Omdat ik maandag wil beginnen met mijn pony met vrijheidsdressuur
wil ik graag ook met de clicker werken.
Maar omdat ik volgende week pas mijn geld heb, Kan ik deze nog niet kopen.
Is er een andere ''click'' geluidje die je kan gebruiken?
(Het liefst gratis :P)

kehdra

Re: Tijdelijke oplossing?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:33

Je kan ook wel iets anders gebruiken voor de clicker, maar dan zou ik dit ook blijven gebruiken. Vergeet niet dat je met iets anders als een clicker vaak minder goed kan timen.

Als ik jou was zou ik wachten tot ik een clicker had.
(ze kosten maar een euro of twee trouwens)

Heb je ervaring met clickeren?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 21:35

Zoals ik (als simpel zieltje) denk dat je niet moet gaan hockeyen zonder hockeystick denk ik ook dat je niet moet gaan clickeren zonder clicker. Is dat raar? Je kan toch gewoon een week later beginnen?

mipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:28

klakken met je tong, helemaal gratis....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:30

Maar niet duidelijk. Doen mensen te vaak en te automatisch ook om 'aan te drijven' dus is geen 'uniek' geluid en dat heb je wel nodig als je ermee wilt clickeren.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:43

Ik heb een tijd met de clicker gewerkt, maar dat werkte voor mij toch niet echt omdat ik dan een hand minder beschikbaar had. Nu zeg ik als clickersignaal 'well done' tegen mijn pony. Dit vind ik makkelijker omdat het geen woord is dat je zomaar zegt en het kost ook geen geld.

kehdra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-10 22:44

Daarbij kan je met een klak met je tong, nooit zo goed timen als een clicker.

evenals 'well done'.

En timing is met VD vrij cruciaal :+

TS; ik raad je aan om een weekje te wachten.

mipsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 08:34

Ik gebruik ook meestal de clicker maar als ik die vergeten ben, klak ik dus met mijn tong en die timing is bij mij net zo snel als met de clicker. IK gebruik dus NOOIT diezelfde klak om aan te drijven.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-10 08:37

Ik heb gevragen of mijn moeder wilt kijken in dierenwinkel hier in de buurt. maar ze zijn hier al snel rond de 10.-
Bedankt voor het helpen allemaal!

Rumpleteaser

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 11:13

Persoonlijk vind ik een clicker niet zo handig.
Je hebt 'm niet altijd bij je, en je hebt dan altijd 1 hand 'bezet'.
Een stemhulp vind ik makkelijker, is ook wat handiger qua variatie van beloning.
Via je stem breng je namelijk ook emotie over.

Zelf gebruik ik 'X' (eks, dus geen iks).
Dat is een klank die niet veel voorkomt in spreektaal.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 18:50

Precies, via je stem breng je emotie over en dát is dus niet handig. Een paard kan nl heel goed het verschil horen tussen een echte positieve klank of een iets mindere. Die 'X' spreek je nooit precies hetzelfde uit en kan dus minder stimulerend werken voor je paard als jij een x iets minder enthousiast bent en je dit door de uitspraak van het beloningssignaal laat merken.

Die 1 hand bezet valt overigens ook best mee hoor, ik vind hem persoonlijk juist heel fijn! :j Mis altijd iets als ik hem niet mee heb. Je moet er even aan wennen maar ik kan niet meer zonder.

Romy; 10 euro? :oo Dat kan niet hoor! :n de duurste die ik heb gezien is 3 euro.

Effects

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-10 22:06

Ik denk dat ze zelf zal moeten ontdekken wat ze het beste vind werken. Mijn ervaring is dat als ik mijn beloningswoord zeg, mijn pony heel goed weet dat er een snoepje aan komt.
Toen ik een clicker kocht in de dierenwinkel, was die ook maar een paar euro.

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-10 09:04

Mijn moeder heeft hier in de dierenwinkel gekeken ze waren iets van 9.99 ofzo.
Nu heb ik er een. die had mijn oma nog liggen :+

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-10 09:10

Hannah_Menno schreef:
Precies, via je stem breng je emotie over en dát is dus niet handig. Een paard kan nl heel goed het verschil horen tussen een echte positieve klank of een iets mindere. Die 'X' spreek je nooit precies hetzelfde uit en kan dus minder stimulerend werken voor je paard als jij een x iets minder enthousiast bent en je dit door de uitspraak van het beloningssignaal laat merken.

Die 1 hand bezet valt overigens ook best mee hoor, ik vind hem persoonlijk juist heel fijn! :j Mis altijd iets als ik hem niet mee heb. Je moet er even aan wennen maar ik kan niet meer zonder.

Romy; 10 euro? :oo Dat kan niet hoor! :n de duurste die ik heb gezien is 3 euro.

Dat van de stem is waar, maar ik probeer dus altijd zo enthousiast mogelijk te zijn voor alles. Ik denk namelijk dat als jij echt niet enthousiast bent, en wel die click doet het paard het ook wel doorheeft uit je lichaamstaal dat dit niet echt op en top enthousiasme is, en als je echt enthousiast bent dan leest het paard dat ook wel! Voor mij werkt de clicker niet omdat ik hem vergeet hem altijd kwijtraak en eigenlijk moet ik er dan standaard vijf op mijn lichaam vastmaken :P

Maar ik vindt 10 euro ook wel erg duur... 2 euro ofzo was ik er aan kwijt...