Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
setteke schreef:Vroeger op de ponyclub leerden wij de pony's ook liggen. Dit deden we door de pony aan de binnenteugel naar de binnenschouder te buigen (je staat links, dus de pony gaat liggen van je af) en eventueel wat van je eigen gewicht te gebruiken voor het gaan liggen. Het werkte en als ze het eenmaal kenden, gingen ze vrij snel liggen.
rider schreef:Volgens mij is dit stuntwerk een goed bewaard geheim, haha.
rommulus schreef:ik vind het dan ook in eerste instantie in jou texten niet te begrijpen dat jij het je paard wil aanleren door middel van wat dingen te lezen ipv real life begeleiding van de mensen die er ook verstand van hebben
...
begin er niet aan zonder dat je ook daadwerkelijk een ervaren stunt trainer naast je hebt staan
ik doe heel wat gekke dingen met mijn paard en daar komen ook een hoop gekke dingen bij, maar op het moment dat ik aan dit soort dingen wil beginnen ga ik zoeken naar iemand die er verstand van heeft waar ik wat lessen van kan krijgen
rider schreef:maar dat vereist wel een zeer grote mate van voorkennis en, waar mogelijk, begeleiding. Indien ik die niet kan vinden, zal ik ook niet verder gaan met deze tak van sport.
NHevaVD schreef:Even offtopic; wat jammer dat je geen foto's in je profiel hebt, na het lezen van je berichten ben ik toch wel érg nieuwschierig geworden!