Na een zware val van m'n nieuwe pony (heb hem sinds half april) mocht ik gisteren eindelijk weer rijden. Ik merkte echter dat al het vertrouwen onder 0 is gezakt. Zo erg dat ik hem amper nog in draf wil zetten.. Daarom heb ik besloten om de komende tijd vooral op de grond aan ons vertrouwen te werken, en niet meer te rijden, uitgezonderd eens een stapritje met wat kleinere drafjes (pony wordt verder nog wel getraind door vorige eigenaars, dus hij blijft in conditie). Ik had al gehoord van de Seven Games van Pat Parelli, dus heb de zoekfunctie hier én google drastisch geraadpleegd en ik heb echt interesse. Nu vroeg ik me af of dit te combineren is met VD in één 'training'. Momenteel heb ik geen één van de twee gedaan met deze pony (heb met het vorige paard al wel wat VD gedaan), dus de beginselen van VD zoals stap/draf/galop/halt op stemcommando moeten toch niet te zwaar zijn in combinatie met Parelli?
Nu vroeg ik me af : hoelang zou ik zo'n Parelli-en-VD-'training' doen, hoe zou ik indelen etc etc. Tips zijn ook welkom!